Gå med i avtal som student efter examen?

Permalänk
Medlem

Gå med i avtal som student efter examen?

Tog examen nu i juni och såg att jag fortfarande har kvar mitt mecenat fram till idag sista september, alltså idag. Är i behov att teckna abonnemang hos comhem inför en flytt. Har försökt kolla upp vad som gäller kring studentrabatt efter att man tagit examen. Tekniskt sett är jag inte student längre men giltigheten på mecenat och studentkortet är fortfarande giltigt, vilket förvirrat mig. Någon som vet vad som gäller kring avtal med studentrabatt? Hittade inget på comhems hemsida om det i paragraferna.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

I dom fall jag har använt studentrabatt för abonnemang så har jag behövt logga in via respektive studentkortsportal, och så har avtalen varit begränsade till ett år. Så att man behövde teckna om som student varje år, och då också ha ett giltigt kort. Har du tecknat tjänster både under tiden jag verkligen studerade, samt under somrar och efter examen, men då kortet fortfarande gällde.
Undantaget var Tele2 som jag hade samma 19kr/mån abonnemang i nästan åtta år, innan dom slutade med den tjänsten.

Om det inte står något annat så skulle jag anta att avtalen gäller då du har ett studentkort, oavsett hurvida du studerar eller inte. Och att det ingånga avtalet gäller tills det sägs upp av någondera part, eller löper ut.