Permalänk
Medlem

Collector Bank

Hmm, vill bara kolla om nån har haft en liknande erfarenhet.

Jag handlar mycket online. Alltså, typ ALLT. Vi pratar minst 2-300 tkr om året i onlineshopping. Brukar aldrig vara några problem med betalningslösningar. Men två ggr nu har jag handlat av webshoppar som enbart erbjuder alternativet att betala via Collector Bank om man inte villa betala direkt med kort, vilket jag aldrig gör.

Man får en orderbekräftelse från butiken där det står "faktura kommer via mail". Sen kommer ingen faktura och man får en påminnelse via post med en administrativ avgift.

Tänker då först att jag gjort ett misstag och missat mailet. Betalar såklart räkningen eftersom jag ser att jag inte gjort betalningen via min internetbank, så det är ingen dubbelbetalning eller så. Några dagar efter betalningen får jag ett mail från Collector "betalning mottagen" så uppenbarligen kan dom maila mig och har rätt adress.

Men nu hände exakt samma sak en gång till fast från en helt annan butik. Så jag börjar söka i mailen kolla noga på hela förfarandet. Jag har inte fått några mail med faktura. Självklart vet jag att det är mitt ansvar att påpeka att jag inte fått en faktura, så det är bara betala och se glad ut (både faktura och påminnelseavgift).

MEN, jag kan inte släppa känslan av att dom satt detta i system. Så ville bara kolla om någon varit med om samma sak med just Collector bank?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata