Gratis Epic spel försvinner från mitt konto

Permalänk
Digital fyndjägare

Testa med... Sök bland dina spel... ej bland store.... skriv Grand theft auto v ... ej GTA V

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viita:

Det där råkade jag ut för på en bekants dator.
Installerade om Windows. Skapade ett nytt epic-konto då de tappat inloggningsuppgifterna till det gamla sedan en tid tillbaka.
Både Fortnite och Rocketleague dök upp som redan installerade, men de var ändå tvungna att "köpa" dem igen innan de kunde användas.

Fast är det ett nytt konto är det ju självklart att det blir så.

Strul hos Epic får man väl anta. Kontakta seras support. Du har kvar mailkvittona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Fast är det ett nytt konto är det ju självklart att det blir så.

Strul hos Epic får man väl anta. Kontakta seras support. Du har kvar mailkvittona.

Om det hade funnits något av värde på det kontot så hade det varit en sak

Min poäng var endast till TS, att jag sett liknande beteénde där man har spel installerade och loggar in med ett annat konto där spelen "inte är köpta".
De finns där installerade men försöker man starta dem så får man ett felmeddelande.

De två grabbar som spelade fortnite och rocketleague fick istället lära sig den hårda vägen att man bör ha koll på användarnamn och lösenord till både spelklient och mail, samt att det är dumt att koppla trejdeparts mobilnummer till sitt konto.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viita:

Om det hade funnits något av värde på det kontot så hade det varit en sak

Min poäng var endast till TS, att jag sett liknande beteénde där man har spel installerade och loggar in med ett annat konto där spelen "inte är köpta".
De finns där installerade men försöker man starta dem så får man ett felmeddelande.

De två grabbar som spelade fortnite och rocketleague fick istället lära sig den hårda vägen att man bör ha koll på användarnamn och lösenord till både spelklient och mail, samt att det är dumt att koppla trejdeparts mobilnummer till sitt konto.

Fast det är ju inte samma sak även om spelen de spelar är gratis. De är ju fortfarande knutna till kontot, oavsett om de är installerade lokalt eller inte. I TS fall har han köpt spelen (om än för 0kr) och han har inte tillgång till spelen längre.

EDIT: Läste igen, missförstod nog vad du menade, ursäkta för det.

Permalänk
Medlem

Kolla inköpshistorik i gamla mail så det är rätt mail du är inloggad med.

Sedan finns det flera sätt att logga in på epic, det finns nog möjlighet att skapa flera konton via samma mail.

Kanske har du vid senaste login råkat skapa ett nytt konto på epic med samma mail men hade tidigare en inloggning kopplad till t.ex google eller facebook.

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@Redrubberduck: Har du kontaktat Epic?

Jepp,

har gett dom all info jag kan få tag i. Men det är en ny handläggare varje gång man får svar, och de vill ha samma info som man nyss gav dom. Läser dom inte mail tråden? Känns som jag inte får någon respons från dom.

Det konstiga är att det är ett jättehopp i min orderhistorik, typ 10 månader som det inte finns några köp. t.e.x GTA V