Permalänk

Webcam - Byt bakgrund m.m.

Hej

Jag har två webkameror varav en inbyggd i monitorn Brilliance P-Line 499P9H 49" DQHD ¨. Den lösa är en Logitech HD Webcam C525.

Behöver ett program som kan spela och ändra bakgrunden likt det man kan i MS Teams m.m. T.ex. gör man en inspelning vill man kanske inte visa upp sitt rum m.m. Ska helst vara ett gratisprogram!

Behöver också ett program som kan spela in det man gör på skrivbordet, helst ett bra gratisprogram

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Samsung Sverige

Om du har ett RTX 3070 så borde du kunna använda Nvidia Broadcast, det ska kunna ta bort bakgrunder. Jag är lite osäker på om du kan spela in direkt i det, men annars kan du använda OBS och spela in genom det. Där kan du också spela in skrivbordet.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Ser att det står 3070 i TS signatur men kan vara värt att nämna att det funkar med alla 2000 och 3000 kort, inte bara 3070.

Man kan inte spela in i Broadcast men det skapar en enhet man kan välja som kamera i andra program.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Båda programmen fungerar som jag var ute efter

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S.