Söker moderkort för i5-11400f (LGA 1200)

Permalänk

Söker moderkort för i5-11400f (LGA 1200)

Söker Rocket Lake-moderkort, dvs moderkort med socket 1200 och chipset H470 / Z490 / H510 / B560 / Z590.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Du vet att chipset 490 etc också fungerar för rocket lake?

Permalänk
Skrivet av Karazhan:

Du vet att chipset 490 etc också fungerar för rocket lake?

Nej det visste jag inte, är det bara 490 som har det då? För jag kollade på detta moderkortet med B460 chipset, men det har inte stöd för 11000-serien, inte ens med BIOS uppdatering:
https://www.msi.com/Motherboard/support/B460M-A-PRO#support-c...

Permalänk
Medlem

På intels hemsida står det at B460 and H410 är inte kompitabla med 11th gen, sen får man nog kolla på det moderkort man hittar om det finns en biosuppdatering till den men de andra chipset ska inte ha ngåra hinder

Permalänk
Skrivet av Karazhan:

På intels hemsida står det at B460 and H410 är inte kompitabla med 11th gen, sen får man nog kolla på det moderkort man hittar om det finns en biosuppdatering till den men de andra chipset ska inte ha ngåra hinder

Tack! Alla moderkort som stödjer en i5-11400f är jag intresserad av.

Permalänk
Medlem

Vad är din budget?

Permalänk
Skrivet av Index1:

Vad är din budget?

Har ingen direkt budget utan vad jag betalar beror på vilket kort det är, men hittar jag inget begagnat får jag köpa ett nytt. Dock är det ju en i5-11400f som jag ska ha kortet till, så föredrar ett billigare moderkort.

B560 chipset finns nya för 900kr, så kanske en femhundring för ett begagnat vore rimligt? Billigaste Z590 korten på prisjakt ligger under 1500 så säg tusenlappen för ett sådant?

Permalänk

Annonsören har avslutat denna annons.