Hittar inte Samsung 970 evo 500gb

Permalänk
Medlem

Hittar inte Samsung 970 evo 500gb

Hej jag har äntligen uppgraderat till
AMD 5900x
x570 MSI TOMAHAWK

Men jag har problem att hitta min Samsung 970 evo 500gb i windows
Jag hittar disken i BIOS och har testat olika inställningar samt byta emellan de två m2 portarna. Vad kan felet vara? mig?

Svar uppskattas mvh Andreas

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Hjälpsam

Hittas den inte alls i Diskhanteraren? Kan hända att den bara behöver aktiveras och tilldelas en enhetsbeteckning?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Rekordmedlem

Vad har du för annan lagring inkopplad och hur och har du installerat om när du bytte hårdvara ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Hittas den inte alls i Diskhanteraren? Kan hända att den bara behöver aktiveras och tilldelas en enhetsbeteckning?

Jo den hittas i både BIOS och diskhanteraren Men när jag tar egenskaper och titar på fliken "volymer" så finns det ingen info.

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad har du för annan lagring inkopplad och hur och har du installerat om när du bytte hårdvara ?

Jag har 2 vanliga SSD-diskar inkopplade. Jag har inte installerat om när jag bytte hårdvaran.

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av deV666:

Jo den hittas i både BIOS och diskhanteraren Men när jag tar egenskaper och titar på fliken "volymer" så finns det ingen info.

Skrivet av deV666:

Jag har 2 vanliga SSD-diskar inkopplade. Jag har inte installerat om när jag bytte hårdvaran.

En del moderkort delar datakanaler mellan M.2 och sataportar så alla inte funkar samtidigt. har du kolla på det ?
Men eftersom enheten syns i diskhantering är det lite långsökt men den kanske inte tilldelats en enhetsbokstav eller så beror det på att du inte installerat om så du har drivrutinsproblem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.