Vilken mobil ska jag köpa

Permalänk

Vilken mobil ska jag köpa

Hejsan,

Är dags att skaffa ny mobil. Har helt fastnat på vad jag ska köpa. Vill ha en mobil som har bra kamera men också bra prestanda där det inte laggar eller hakar upp sig. Spelar inga direkta spel på mobilen men skadar inte om den klarar enkla, mycket film och YouTube blir det.

Allt upp till 3000 lite över. Fastnade på Realme 8, hittade sedan poco x3 nedsatt på webhallen men har tydligen sämre kamera? Hittade också Xiaomi 11 Lite 5G NE nedsatt 1300 kr på webhallen.

Det är en sån djungel och vill inte göra misstaget av att köpa en dålig mobil igen. Samsung vill jag inte ha, aldrig tyckt om Samsung.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Motorola G60s på black friday. Den är riktigt grym i prestanda och kamera. Kan rekommendera den annars så släpper Motorola nya telefoner o funt en månad.

Permalänk
Medlem

Jag kan varmt rekommendera Xiaomi Redmi telefonerna.

Gick från Samsung S3 till LG G3 och sedan Xiaomi Redmi Note 4 och nu har jag en Redmi Note 8 Pro.

Samsungen kostade ~4800 kr och var riktigt bra. Höll ungefär 2 år innan batteriet började tappa procent snabbt.
LG'n var något billigare och höll ungefär 2 år den oxå.

Min Redmi Note 4 var väl inte den bästa, eftersom Xiaomi precis hade introducerats i europa. Man märkte snabbt att det var en budget telefon och den kostade 2000 kr. Dock bra batteritid och funkar än idag, cirka 4 år.

Bytte till en Redmi Note 8 Pro för 2 år sedan och Xiaomi har gått från stenåldern (Note 4) till nutid med Note 8. Snabb och bra skärm, helt ok bilder enligt mitt tycke. Nu har den passerat 2 år och batteriet har dock försämrats avsevärt. Den håller den hel dag med 3-4 timmar användande (Woodoku, Hill Climb Racing 2, lite Pokemon, mm), men fram till den var 2 år så laddade jag varannan dag.

Nu tittar jag på POCO x3 eller en Xiaomi Redmi Note 10 Pro.

Bilder tagna med Note 8 Pro

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z590-F GAMING | CPU: Intel Core i7-11900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 64GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SSD1: Kingston Fury Renegade 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | SSD2: Kingston Fury Renegade 2 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe[/I] | Audio: Creative Sound BlasterX AE-5+ | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem