99kr/mån för 250/250 fiber bostadsrätt
79kr/mån 250/250 Telenor
Gigabit. Det ingår i kostnaden för min BRF.
Jag har tittat på vad föreningen betalar för den tjänsten och det blir 170 spänn per hushåll och månad. Då ingår lite extra kanaler också. Väldans förmånligt pris ;).
Förlåt men blir så j*vla förbannad på hur operatörer rånar en när man ser dessa priser. Jag förväntar mig inte att 1/1gbit ska vara gratis men att behöva betala en bra bit över 800kr (i de flesta fall ligger de närmre 1000kr/mån) för att få 1/1gbit inom mitt stadsnät är helt galet! Har Örebro statsnät eller Kumbro som de heter.
Kumbro och alla andra stadsnät och driftoperatörer runt om i Sverige spottar ut sig att man har valfrihet att välja mellan alla operatörer men i verkligheten är alla i samma soppa med samma dyra priser. Jag betalar alla dagar i veckan mycket billigare för mitt bredband än att välja ett dussin operatörer med samma höga priser och med samma typ av utbud.
I stadsnät alla operatörer köra något slags prisfixering tillsammans med driftägaren för att råna inte bara kommunen utan också dess invånare.
Och jag skulle också kalla detta bredbandsklassklyftor! De som bor i bostadsrätt eller villor har ofta billigare bredband än de som bor i hyreshus. Varför skrivs och noterar inte fler detta?