Finns det någon "DAOC Lookalike" ?

Permalänk
Medlem

Finns det någon "DAOC Lookalike" ?

Jag har spelat lite diablo II och det finns en del "element" som jag gillar med det spelet. Sen finns det saker jag inte gillar också.

DAOC (Dark Age Of Camelot, onlinespel som kostar) är _ännu_ mer ett passande spel, dock en nackdel som gör att jag inte tänker spela det. Månadskostnad, Jag tänker inte betala en månadskostnad för ett spela man redan betalat dyra pengar för.

Det jag är ute efter är en lookalike till daoc där man kan lira singleplayer och lan... som man kan på diabloII, dock är det för tråkig grafik i det...

Hoppas någon har bra tips :>

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Gothic II är ungefär som DAoC. Liksom Morrowind fast Gothic II är mycket bättre änligt mig iaf. Båda är singelplayerspel.

Permalänk
Medlem

Jag vet själv inte mycket om det, men en person jag träffade i DAoC tyckte att spelet liknande Gothic... kika i Gothic II-tråden.

Permalänk
Medlem

Och Gothic II fungerar i lan också eller enbart single?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

tack för tipsen, kikade lite på reviews och sådant. Ska fixa ett utvärderingsexemplar och är det vad jag är ute efter ska jag ut och handla

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

om du gillar diablo så testa Neverwinter Nights, kom just ut ett expansion till de också. Sen finns de hundratals moduler att ladda hem, ett väldigt bra spel

Permalänk
Avstängd

Sedan har vi Dungeon Siege, ett skitbra spel med all slakt från Diablo och läckrare grafik.

Permalänk
Medlem

Dungeon Siege
Prince of Qin
Evil Islands
Rage of Mage 1 & 2

Det är ett par spel i ungefär samma stil, tror dock att Evil Islands är det roligaste i multiplayer ifall ni ska spela en länge stund, annars är det nog Dungeon Siege.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Är Evil Islands uppföljaren till Rage of Mages?

Visa signatur

Athlon X2 3800+, 2*1024Mb 400Mhz Cl3, Asus Geforce 7900GT, 250+120Gb hd, WinXp SP2, Samsung 193p+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blacksta
Är Evil Islands uppföljaren till Rage of Mages?

Tror inte det är samma tillverkare av de spelen, dock så är de väldigt lika och deras system fungerar på samma vis.

Dock så är Evil-Island JÄVLIGT svårt om man jämnför med Rage of Mage.

Visa signatur

"Signatur"