Koppla ps4 kontroll till PC

Permalänk
Avstängd

Koppla ps4 kontroll till PC

Hej! Försöker koppla min ps4 kontroll till datorn för att kunna lira ett spel på Steam. Har precis köpt en ny laddarsladd och har inte bluetooth på datorn. Har connectat en ps4 kontroll tidigare men inte just denna. Grejen är att när jag stoppar in sladden så börjar kontrollen blink orange långsamt antar att det betyder att kontrollen laddas. Dock hittar varken datorn eller Steam kontrollen och hittar inget bland usb enheter. Har testat använda scbtoolkit och ds4 Windows som jag använt tidigare men det hjälpte inte. Har även testat nollställa kontrollen men hjälpte inte. Något som vet vad mer jag kan testa?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lingonsylt123:

Hej! Försöker koppla min ps4 kontroll till datorn för att kunna lira ett spel på Steam. Har precis köpt en ny laddarsladd och har inte bluetooth på datorn. Har connectat en ps4 kontroll tidigare men inte just denna. Grejen är att när jag stoppar in sladden så börjar kontrollen blink orange långsamt antar att det betyder att kontrollen laddas. Dock hittar varken datorn eller Steam kontrollen och hittar inget bland usb enheter. Har testat använda scbtoolkit och ds4 Windows som jag använt tidigare men det hjälpte inte. Har även testat nollställa kontrollen men hjälpte inte. Något som vet vad mer jag kan testa?

Gissar att du behöver installera en drivrutin för kontrollern.
https://ds4-windows.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Gissar att du behöver installera en drivrutin för kontrollern.
https://ds4-windows.com/

Har redan det nerladdat sen innan men aldrig använt det till denna kontroll vart installerar jag en drivrutin till kontrollen?

Permalänk
Rekordmedlem

Har redan det nerladdat sen innan men aldrig använt det till denna kontroll vart installerar jag en drivrutin till kontrollen?

Ser du kontrollen i enhetshanteraren ? det finns olika drivers via länken.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Starta programmet. DS4Windows.exe

Det ska inte vara så mycket mer att göra typ, vad jag kan minnas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GooGeL:

Starta programmet. DS4Windows.exe

Det ska inte vara så mycket mer att göra typ, vad jag kan minnas.

Alltså jag har använt det programmet tidigare på en annan kontroll. Problemet är att jag inte hittar kontrollen någonstans överhuvudtaget. Kommer inte upp överhuvudtaget bland enheter och sånt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Ser du kontrollen i enhetshanteraren ? det finns olika drivers via länken.

Nej hittar inte kontrollen någonstans överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

Alltså jag har använt det programmet tidigare på en annan kontroll. Problemet är att jag inte hittar kontrollen någonstans överhuvudtaget. Kommer inte upp överhuvudtaget bland enheter och sånt

Connecting controllers to the PC and DS4Windows
DS4Windows should immediatly recognize any controllers properly connected to the PC.

Though USB cables are the most reliable, connecting controller wirelessly via Bluetooth will offer similar response times (input delay) and stable connections as long as a good quality BT adapter is being used and no major radio interference is affecting the connection.

Connection methods
USB
Should be as simple as just plugging your controller with a good, working USB cable
Windows should play a “device has been detected” sound when the controller is plugged in
Keep in mind that some USB cables can only be used for charging. If the cable does not support data transfer then it won’t be of use

Ett long shot.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem för ett tag sedan, bytte USB-sladd så fungerade det direkt utan att ladda ned någon som helst mjukvara eller drivrutiner.

Skrivet av GooGeL:

Keep in mind that some USB cables can only be used for charging. If the cable does not support data transfer then it won’t be of use

Förmodligen detta som är problemet

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Rekordmedlem

Jag misstänker också att det kan vara en laddkabel och inte en datakabel som används, prova en kabel du vet fungerar för att överföra data eller prova kabeln till nått annat typ en telefon eller kamera och se om den kan överföra data.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Jag misstänker också att det kan vara en laddkabel och inte en datakabel som används, prova en kabel du vet fungerar för att överföra data eller prova kabeln till nått annat typ en telefon eller kamera och se om den kan överföra data.

Okej tack. Det är nog det som är problemet isåfall precis köpt sladden tack för hjälpen