Finns det en värdig ersättare till iPod nano?

Permalänk
Medlem

Finns det en värdig ersättare till iPod nano?

Nyheten att iPod nu pensioneras får mig att vilja hedra min härliga gamla nano, som jag fortfarade använder men tyvärr sjunger skärme på sista versen och man kan inte tyda den i dagsljus. Men, jag håller inte med om att dedikerad musikspelare inte behövs.

Det är ett himla aber att släpa med sig mobilen när man ska ut på en löprunda, hur man än gör är den ivägen. Dessutom är det skönt att slippa vara nåbar en liten stund.

Vad finns det då för lämpliga, små smidiga musikspelare att välja på idag? Haft en seriös fundering på att bara köpa en till nano, då formatet är helt perfekt för mitt bruk. Byggkvalitén ska vi inte snacka om, vilken ingenjörskonst. En shuffle är tom ännu bättre storleksmässigt. Samtidigt vore det skönt att slippa iTune och istället ha Spotify. Bluetooth är också ett plus. Vad säger ni, lämnar iPoden ett arv som ingen modern tillverkare kan utmana?

Visa signatur

A Man with One Watch Knows What Time It Is; a Man with Two Watches Is Never Quite Sure

Ghost S1 arctic white | B450 | RX6600XT | 3700X | NH-9Lx65 | 16Gb | WD 1Tb | Seagate 5Tb

Permalänk
Medlem

Kör Spotify offline i min träningsklocka, funkar perfekt 👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Kör Spotify offline i min träningsklocka, funkar perfekt 👍🏻

Okej och det funkar utan att ha mobilen kopplad? Hur är batteritiden?

Visa signatur

A Man with One Watch Knows What Time It Is; a Man with Two Watches Is Never Quite Sure

Ghost S1 arctic white | B450 | RX6600XT | 3700X | NH-9Lx65 | 16Gb | WD 1Tb | Seagate 5Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hujeta:

Okej och det funkar utan att ha mobilen kopplad? Hur är batteritiden?

Ja, du använder appen i mobilen för att koppla Spotify-kontot i klockan och ladda ner spellistor, men du behöver inte mobilen när du är ute sen. Jag har nog inget vettigt svar på batteritid då jag bara använder den när jag tränar och laddar mellan varven.

Jag har en Garmin Vivoactive 4, finns säkert nån review som avhandlar batteritiden 👍🏻