Undersökning: Eizo frågar SweClockers om skärmar på jobbet

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Ja, även för produktivitet vill jag ha liknande egenskaper jag eftersöker hos en spelskärm. Hög uppdateringsfrekvens och låg latens är behagligare att jobba med och även lite effektivare.
Ofta sitter jag och jonglerar med flera fönster. Är skärmen mer responsiv blir det färre feltryckningar och det känns betydligt bättre.
Nu menar jag inte att det är som att lira ett snabbt FPS-spel men det är klart att det gör skillnad. Ungefär på samma vis som mus och tangentbord gör skillnad.

Precis, det är en komfort fråga

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet varför Eizo inte har mer än 60 hz uppdatering i sina skärmar? Det måste finnas ett bra skäl till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har man stor nog skärm blir det omöjligt, överkant stämmer möjligen till 27” eller så, sen börjar något liknande ’någon decimeter över mitten’ snarare bli mer lagom. Satt länge med en 40” på skrivbordet, gick inte alls att ha dens överkant i ögonhöjd, annars skulle man ha tangentbordet vid knäna typ

Känns igen, med en 30" 16:10 fick jag välja ett extra djupt skrivbord för att slippa ha huvudet vänt uppåt.