Windows 98 SE USB drivrutiner

Permalänk
Medlem

Windows 98 SE USB drivrutiner

Hej,

Någon som vet om det finns svenska drivrutiner till USB för Windows 98?
Alla jag hittar på nätet är för den engelska versionen och klabbar till datorn lite här och där.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Svenska drivrutiner? Aldrig hört att de ska vara låsta till språk?

Permalänk
Hedersmedlem

Du tänker på de som gör livet med USB-minnen lättare?

Minns jag rätt är det filer från Windows ME som behövs så det borde inte vara orimligt att kunna göra samma sak från en svensk WinME.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Du tänker på de som gör livet med USB-minnen lättare?

Minns jag rätt är det filer från Windows ME som behövs så det borde inte vara orimligt att kunna göra samma sak från en svensk WinME.

Ah ska se om jag hittar nått till ME som funkar då 😀.
Tack!

Skrivet av Svensktiger:

Har testat denna tidigare och vissa filer ändrar delar av språket i Windows till engelska. Bl.a. delar av startmenyn samt valen när man ska stänga av/starta om datorn.
Upplevde också att utforskaren blev instabil av detta så fick ominstallera igen.
Men tack ändå.

Permalänk

Tur denna tråden fanns! Sitter med en windows 98 SE dator och behöver få igång usb portarna för att göra livet lite lättare, och här länkades det ju till nusb36e så bara att ladda hem på andra datorn och köra in på diskett eller cd och sen in i gammeldatorn så borde det fungera. Tack för bra tråd!

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2