Apple slutar sälja Iphones med lightning från årsskiftet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erooo:

Då kan du inte haft 3GS sen den kom ut, den hade ju en "tjock" laddare:
https://www.ipaqrepair.co.uk/index.php?route=product/product&...

Den plattta kom väl med 4:an eller 5:an

Kan ha förträngt den helt enkelt. Har en 5W-tjockladdare här också, men förstod aldrig hur den kunde fått plats i lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Var inte medveten om den specifika definitionen så i detta fallet så är svaret nej. Kommer inte ihåg riktigt men iPhone kom väl med 5 watt adaptern ända in i slutet? Den var inte speciellt stor.

iPhone kom med en minimal reseadapter på futtiga 5W väldigt länge. Den täcker absolut inte någon annan port, inte ens om det är ett sånt där uttag med bara plats för Europlug. I något läge slutade Apple skicka med laddaren helt och bytte då sin vanliga laddare till en som var 20W (eller om det var 18W?). Den var något större och stack utanför Europluggen, men absolut inte ett vanligt uttag,

Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Den försvann ju från Ipad också och där fanns det plats för 3,5:an så det finns inga tekniska skäl

IPaddarna börjar bli väldigt tunna, dock. Någonstans går väl den gränsen också.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alla i familjen har iPhone, ingen har en senare modell utan vi ligger några år back där. Jag har nog den senaste med en 14 pro.

Det innebär också att vi är rätt så investerade i lightning-träsket, speciellt då vi kört iPhones tidigare med.

Jag ser ogärna att byta till en USB-C modell men när det väl är dags är det väl bara att göra slag i saken.
Men fram tills dess så fortsätter jag hålla lightning högt 👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Men vem använder porten till annat än laddning idag? Det hade kunnat följa med en ’magsafe’ adapter med usb-c möjligen

Tror inte så många hade brytt sig helt ärligt

Många som håller på med kreativt skapande. Det var oerhört viktigt att Apple kastade ut den usla Lightning-porten och bytte till USB-C som möjliggör så mycket mer, exempelvis ren HDMI med låt latens, USB-data i hög hastighet med stöd för UVC/UVA-protokoll, extern lagring, USB-hubbar osv. samtidigt som telefonen får kontinuerlig ström.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.