Nackademin vs Yrkesakademin, distans?

Permalänk

Nackademin vs Yrkesakademin, distans?

Hej!

Har kommit in på två skolor som javautvecklare/systemutvecklare.
Men jag är kluven vilken man ska välja.
Nån som har erfarenhet eller har nån input om det två skolorna?
Och om någon insatt kan jämföra kurserna för att se vilken som kanske är bäst.
Båda är på distans.

https://nackademin.se/utbildningar/javautvecklare-distans/
Eller
https://ya.se/yrkeshogskola/systemutvecklare-java/?location=s...

Tack på förhand!

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk
Medlem

För KY utbildningar har jag lärt mig att det helt beror på vilka lärare skolan fått tag på och det kan skilja från år till år och såklart från kurs till kurs.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag undvika distans och java. Annars kan jag rekommendera Nackadmin, aldrig hört talas om den andra skolan. Läs på lite vilka företag som sitter i ledningsgruppen för respektive utbildning, det är störst chans att få LIA hos dessa. Bra att ha koll på vilka företag som samarbetar med skolan. Om du läser på distans så vill du gärna ha lite företag som finns på din ort då praktiken brukar vara en stor del av utbildningen.

Men det spelar nog ingen större roll, du kommer behöva mycket självdisciplin vilken YH du än läser. Ännu mer om du väljer distans. Något att tänka på är att det brukar vara mycket grupparbeten, kan vara jobbigt att ha sånt på distans när alla är nya. Jag hade rekommenderat att gå utbildning på plats, två år på enbart distans kan bli rätt mäktigt.

Permalänk
Skrivet av zaibuf:

Personligen skulle jag undvika distans och java. Annars kan jag rekommendera Nackadmin, aldrig hört talas om den andra skolan. Läs på lite vilka företag som sitter i ledningsgruppen för respektive utbildning, det är störst chans att få LIA hos dessa. Bra att ha koll på vilka företag som samarbetar med skolan. Om du läser på distans så vill du gärna ha lite företag som finns på din ort då praktiken brukar vara en stor del av utbildningen.

Men det spelar nog ingen större roll, du kommer behöva mycket självdisciplin vilken YH du än läser. Ännu mer om du väljer distans. Något att tänka på är att det brukar vara mycket grupparbeten, kan vara jobbigt att ha sånt på distans när alla är nya. Jag hade rekommenderat att gå utbildning på plats, två år på enbart distans kan bli rätt mäktigt.

Tack för svar!
Jag har tyvärr inte möjlighet att köra på plats. Blir för mycket pendling.

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _stuntman_:

Tack för svar!
Jag har tyvärr inte möjlighet att köra på plats. Blir för mycket pendling.

Har goda erfarenheter från nackademin (devops engineer). Men det blir vad man gör det till. Vart du hamnar under praktiken gör mest skillnad.

Visa signatur

Citera för svar :)