Stream och sparade videos på twitch laggar lite men inte inspelade video från samma stream?

Permalänk
Inaktiv

Stream och sparade videos på twitch laggar lite men inte inspelade video från samma stream?

Som du kan se här så laggar spelet litegrann från 26:00 https://www.twitch.tv/videos/1554832138 så laggar både jag och spelet litegrann och ibland försvinner det. Men kolla man på videon som jag spelade in samtidigt under streamen då är det glasklar, inga lagg alls. Minns hade jag hade lite drop typ 17%, vad kan jag göra för att fixa det tror ni? Jag har 100/10 internet och dessa inställningar på OBS.

Jag har äntligen fått micen och ljudet att funka också. Det första jag också gör innan en stream är att dra igång min VPN och köra bandwidth test mode för att kolla så att inga drops kommer, vilket dem inte gjorde förens senare när streamen var igång.

Datordelar:

AMD Ryzen 5 1600 AF
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance
Gigabyte Geforde GTX 1650 Super WF OC 4GB

OBS inställningar

Permalänk
Medlem

Tyvärr låter det inte som att du kan göra mycket annat än att antingen dra ner på videokvalitén eller skaffa snabbare internet, iom att är tydligt att det är det som begränsar. Twitch själva rekommenderar 4500 kbps för 1080p 30fps, så ca 1000 kbps under det du har i obs, men fortsätter det droppa så kanske 720p 30fps går att köra på.

Om du kör på WIFI så kan du också testa att köra med ethernet sladd för att undvika om det är störningar på lokala nätverket.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martengooz:

Tyvärr låter det inte som att du kan göra mycket annat än att antingen dra ner på videokvalitén eller skaffa snabbare internet, iom att är tydligt att det är det som begränsar. Twitch själva rekommenderar 4500 kbps för 1080p 30fps, så ca 1000 kbps under det du har i obs, men fortsätter det droppa så kanske 720p 30fps går att köra på.

Om du kör på WIFI så kan du också testa att köra med ethernet sladd för att undvika om det är störningar på lokala nätverket.

Jag kör sladd kan jag dra ner 500 ?

Permalänk
Medlem

ja det är bara att testa. Helst ska du ju ha 0% drops, och det är ju enbart nätverksrelaterat i ditt fall, så då är det bara att dra ner settings

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martengooz:

ja det är bara att testa. Helst ska du ju ha 0% drops, och det är ju enbart nätverksrelaterat i ditt fall, så då är det bara att dra ner settings

Alright jag testar det, thanks