Halebop - hittar på köpesumma efter köpets godkänns.

Permalänk
Medlem

Halebop - hittar på köpesumma efter köpets godkänns.

Hej!
Köpte den 14/10-22 en Apple Watch Ultra och Air Pods Pro 2 i en och samma order. Använde rabattkod och fick 20% rabatt på hela ordern enligt kassan. Fick en orderbekräftelse att rabatten har gått igenom. Står även på Mina sidor att köpet gått igenom och rabatten har erhållits. Halebop skickar dock till Banken dvs Telia Finans att det har blivit två separata köp där Hörlurarna inte kunde köpas med rabatt, medan Ultran ges med rabatt. Halebop har inte meddelat mig eller angivit denna information vid köp eller i efterhand. dvs undahållit information om detta.

Jag mejlar Halebop och får följande svar:

Hej!
Rabatten gäller endast för en produkt och inte ett helt köp
Önskar dig en fortsatt trevlig dag och återkom gärna om du har fler funderingar 🍁🧡
Vänliga hälsningar,
Halebop Support

Från Orderbekräftelse samt från "Mina Sidor"

Fult och vilseledande, inkl avtalsbrott? Så upplever jag det. Ordern är inte avbruten.

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är Telias nya grej. Lämna minimalt med info och hoppas på att kunden inte ser att det är vad hen tror förrän det är för sent. Telia har helt gått ner sig. Dyrt, de luras och supporten är kass.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Har du fått en orderbekräftelse på ordern där artiklar och pris framgår?
Då borde det vara straffspark rakt in i öppet mål då ni ingått ett avtal till ett givet pris.
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Har du fått en orderbekräftelse på ordern där artiklar och pris framgår?
Då borde det vara straffspark rakt in i öppet mål då ni ingått ett avtal till ett givet pris.
/z

I första bilden
Apple Watch Ultra 24*458=10992kr
Apple AirPods Pro 2 24*137 = 3288kr
Totalt 🟰 14280kr
Rabatt = 2858 kr
Totalt efter rabatt = 11395kr

Typ det som var är på Orderbekeäftelse och mina sidor.
Samt jag har tillgång till mer info via sök order samt orderstatus. 476,33kr i 24 mån 🟰 11432kr, dvs med total rabatt.

EDIT: Halebop/Telia uppvisar inte alla decimaler så det blir avrundningsfel lite varstans men likande siffror kvarstår.

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att avbetalning var enda alternativet som betalning. 0kr upplägg, 0% ränta, 0% effektiv ränta.

Har tyvärr inte printscreen på kassan men kommer ihåg tydligt det stod 11432kr Totalt att betala.

Edit: Gjorde en likande order igen men andra varor med kod hejbop20 och återigen blir allt i kassan rabatterad inkl uppvisade rabatt per månad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Från Telia Finans

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se att de kommer undan eftersom du har både leveransbekräftelse och kvitto på det rabatterade priset.

Det är bara att hänvisa till att ni har ett ingånget avtal som du vill att de ska uppfylla enligt överenskommet pris.
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Det var väldigt många olika priser:

14280 - 2858 (11422 kr)

11432 kr

476 * 24 (11424 kr)

476,33 * 24 (11431,92 kr)

Samt 12091 kr.

Har du inte en ordentlig orderbekräftelse? Stå på dig, ska inte rabatten gälla båda varorna så får de fixa sin hemsida. Kostar Telia/Halebop om du ångrar köpet nu, antar att du inte fått varorna än?

Edit: Uppfattar rabattkoden som 20 % rabatt på tillbehör, och det här är ju två tillbehör. Hade du beställt båda separat hade du fått tjugo procent på båda. Uppfattar det alltså som att Telia vill ta 669 kr extra av dig.

Permalänk
Medlem

senaste svaret från Halebop

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundstrom.emil:

senaste svaret från Halebop

<Uppladdad bildlänk>

Hahahaha. Jag älskar att våra svenska stolta företag beter sig som pissluffartiggare och hittar på lite egna upplägg för hur man tar betalt. Så stolt och varm man blir i hjärtat av dessa nationsuppbärare!

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Hahahaha. Jag älskar att våra svenska stolta företag beter sig som pissluffartiggare och hittar på lite egna upplägg för hur man tar betalt. Så stolt och varm man blir i hjärtat av dessa nationsuppbärare!

Bra gjort av dig. Du ska ha en medalj som visar hur de beter sig. De borde stängas av direkt från att ha bankkonto.
Man ska ej få innehava ett bankkonto i Sverige om man inte vet hur man tar betalt eller utnyttjar människor.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Medlem

Så typiskt mobiloperatörer att de "gör ett undantag" så fort de gjort fel. De kan inte bara erkänna att de har fuckat upp och stå för det utan måste in i det sista komma med bortförklaringar om att de egentligen har rätt men är schyssta och gör undantag

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag återkommer med hur det hela slutar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är väldigt mycket sånt här med mobiloperatörer. Man gör ett köp, det blir ett fel och sen löser man det hela "som en tjänst gentemot kunden" som hade rätt hela tiden. Detta har hänt mig två av de tre senaste gångerna jag köpt en vara eller tjänst från en operatör. Och visst, intitialt är man ju glad över att de löst det hela "för mig" liksom. Men ju mer man tänker på det så var det ju DE som gjorde fel eller DE som ljög i sin försäljningsinformation, inte jag. Så då ska de bara fixa det och be om ursäkt, sen räcker det.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Återkoppling: Fick ordern i fredags och kommer skicka tillbaka AWU men behåller hörlurarna. Meddelat Halebop om mottagen order och önskad retur samt bekräftelse på -20% avdrag enligt avtal.

Halebop har undvikit frågan om prisjustering men svarar glatt på allt annat. Jag kommer mejla dagligen tills bekräftelse eller dagen för retur dvs 14 dagar enligt distansköpslagen. Meddelat om avtalsbrott och eventuellt ekonomisk stöld om de tar i efterhand mer betald än avtalat. Även följesedeln bekräftar att jag skall ha avdrag på 20%.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då var ärendet avslutat, med snabbt åtgärd efter sista mejlet
Totalpris för Apple AirPods Pro 2 2636kr.

Visa signatur