SweClockers besöker gaming-rum på Quality Hotel Globe

Permalänk
Melding Plague

SweClockers besöker gaming-rum på Quality Hotel Globe

André och Noelia tar en tur till Globen och kikar på Nordic Choice Hotels nya gaming-koncept, som rymmer både speldator och dubbla skärmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Cool idé! Skulle lätt lägga 400 spänn extra för ett sådant rum när jag är på tjänsteresa utan planerade kvällsevenemang, hoppas att modellen håller.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 // Macbook Pro 14" 2021 //MacbookPro M4Pro 12/16 late 2024 24GB/1TB

Permalänk
Medlem

Nä det är nog inget för mig, men skulle uppskatta om det fanns stöd för Chromecast i hotellens TV-apparater.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Enda negativa är att det är utvalda spel så man kan inte spela vad man vill.

Skulle vara bra med någon smart lösning där de har steam, epic etc så man loggar in på sitt konto och sen rensas disken när man checkar ut. Eller ja bara köra in standard image de har för windows så blir det som ny

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Spawnbadboy:

Enda negativa är att det är utvalda spel så man kan inte spela vad man vill.

Skulle vara bra med någon smart lösning där de har steam, epic etc så man loggar in på sitt konto och sen rensas disken när man checkar ut. Eller ja bara köra in standard image de har för windows så blir det som ny

Man kan logga in med steam-konto, eller annat, för att få tillgång till sitt vanliga bibliotek. Så det är bara att tuta och köra om inte de förinstallerade spelen passar!

Permalänk
Medlem

ballt initiativ för dom på resande fot

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Bakgrund:

Nä det är nog inget för mig, men skulle uppskatta om det fanns stöd för Chromecast i hotellens TV-apparater.

Håller med denna alltså. Fattar inte varför alla hotell har TVs från tidigt 2000 tal. Noll smarta grejer eller så är allt avstängt.
Fan låt mig spela lite musik från mobilen för fan
Samt även casta från datorn hade varit nice med.

Undra när lite hotell börjar köra med att det ingår lite streamingtjänster på varje rum istället för TV kanaler som ingen kollar på.

Men annars nice ide med hotellrummet.
Gött och kunna raida wow när man är tvungen att sova borta

Ifs tar det ju typ hela kvällen och ladda ner det dock

Permalänk
Medlem

Bra initiativ. Kan tänka mig att flera som bor på hotell veckovis via jobbet hade uppskattat och tänkt betala en extra peng för detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Håller med denna alltså. Fattar inte varför alla hotell har TVs från tidigt 2000 tal. Noll smarta grejer eller så är allt avstängt.

Undra när lite hotell börjar köra med att det ingår lite streamingtjänster på varje rum istället för TV kanaler som ingen kollar på.

De har inga smarta enheter pga av säkerhet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Moderator
Moderator

Går det att docka en laptop också så känns det som ett skitbra alternativ med en fullutrustad arbetsplats när man är på jobbresor.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Geckod:

World of Warcraft är dock en av titlarna som är förinstallerade, så det är bara att tuta och köra!

Permalänk
Medlem

Tror inte modellen kommer hålla med 400:- extra per natt.
Känns som gimmick och kommer troligen skrotas när verkligheten kommer ikapp.

Vem ska stå för support på alla hårdvara. Känns som att ytterligare resurser för hotellet behövs för managering av all kringutrustning. Låter dyrt.

Personligen är detta inte något jag är intresserad av när jag är ute och reser i tjänsten och då spelar jag en hel del, fast hemifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Man kan logga in med steam-konto, eller annat, för att få tillgång till sitt vanliga bibliotek. Så det är bara att tuta och köra om inte de förinstallerade spelen passar!

Ah då förstog jag texten i nyheterna fel.
Trodde man kunde logga in med sitt konto och sen bara spela de spelen som de har valt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vem ska stå för support på alla hårdvara. Känns som att ytterligare resurser för hotellet behövs för managering av all kringutrustning. Låter dyrt.

Personligen är detta inte något jag är intresserad av när jag är ute och reser i tjänsten och då spelar jag en hel del, fast hemifrån.

Jag ser en kamera och en mikrofon också. Tänk att du är en streamer som besöker Stockholm, du betalar lätt 400kr extra för att slippa sätta upp en provisorisk streaminglösning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Geckod:

Jag har många gånger varit med om att ett hotell har hyfsat moderna TV-apparater men att de har blockerat användningen av HDMI-ingångarna i mjukvaran. Ibland fysiskt istället (eller också) genom att montera teven så nära väggen att det blir ett helvete att få in kontakten, men mycket oftare i mjukvara. Det brukar gå att komma runt om man googlar service menu + modellen eller så, men jag var nära att bricka en TV en gång då den hamnade i ryskt läge och alla kanaler försvann och så, men jag lyckades få tillbaka den.

Jag förstår inte varför. Det finns väl inga risker med att låta någon använda en HDMI-ingång liksom? För mig handlade det om att kolla på medhavna saker, eller spela, men även affärsgubbar kan väl behöva köra någon presentation eller så på sitt rum.

Permalänk
Medlem

Det är ju som hemma, fast annorlunda /Roland

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Daemon:

Går det att docka en laptop också så känns det som ett skitbra alternativ med en fullutrustad arbetsplats när man är på jobbresor.

Just nu var svaret att de inte garanterar att medhavd utrustning fungerar. Docka egen laptop blir ju lite annorlunda, men man har ingen åtkomst för att typ installera fler drivrutiner till sin egen mus eller tangentbord osv. Jag kikade faktiskt inte hur det ser ut om man drar ur sladden bara De verkade däremot öppna för att expandera i framtiden och förändra om det fanns behov/även göra arbetsrelaterade applikationer tillgängliga för den som vill jobba på hotellrummet osv.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av griid:

Det är Telia som står för all support, som jag förstår det ingår i tjänsten hotellet redan betalar för när de använder deras Gaming Center-tjänst I andra hand är det Lenovo genom Telia, exempelvis för hårdvaran då.

Permalänk
Medlem

För en helt annan fråga;

Någon som vet vad man ska söka efter för att hitta den typen av bordsfäste som används här? Alltså aluminiumprofiler som går längs med baksidan på bordet man kan fästa nästan vad man vill i.

Jag har för mig att Komplett sålde något liknande i vitt, men det verkar inte finnas kvar.

Permalänk

400 kr extra var inte dyrt! Tänk om man kunde lämna barnen hos farmor och farfar och få bo där ett dygn 😊

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Såg mycket mysigt och trevligt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Jag ser en kamera och en mikrofon också. Tänk att du är en streamer som besöker Stockholm, du betalar lätt 400kr extra för att slippa sätta upp en provisorisk streaminglösning.

Det kan vara bra absolut, men hur många kringresande streamers har vi i Stockholm?
Min spontana åsikt är att det inte är speciellt många, men jag kan ha fel.

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av soderkvist:

400 kr extra var inte dyrt! Tänk om man kunde lämna barnen hos farmor och farfar och få bo där ett dygn 😊

Tänkte exakt samma. Lär ju finnas en hel del som skulle boka detta för att få lite egentid.

Permalänk
Medlem

Nu var det ett tag sen jag var kringresande konsult, men hade lätt betalat extra för något sådant här om det fanns möjlighet till det! Klockrent!

Visa signatur

Main | R7 5800x3d@4.45ghz | 128GB 3200mhz | 3TB NVME | GeForce RTX 4090
Secondary | i7 2600k@4.4ghz | 32GB 1866mhz | 2TB SSD | GeForce 1080ti

Permalänk
Medlem

Det rummet skulle jag ha bokat varje gång. Jag har väl spenderat runt 4000 hotellnätter under den tiden jag reste. När man bodde på samma hotell typ 6-8månader så släpades riggen och en 27” skärm med. 10-15 år tillbaka så spelades bl.a Age of Empire flitigt mellan flera kollegor på rummen. Man hade alltid med lite nätverkskablar, switchar och någon accesspunkt.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Det rummet skulle jag ha bokat varje gång. Jag har väl spenderat runt 4000 hotellnätter under den tiden jag reste. När man bodde på samma hotell typ 6-8månader så släpades riggen och en 27” skärm med. 10-15 år tillbaka så spelades bl.a Age of Empire flitigt mellan flera kollegor på rummen. Man hade alltid med lite nätverkskablar, switchar och någon accesspunkt.

Låter som goa tider!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag gillar’t! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Utveckla gärna varför du (och bevisligen flera) hade detta behovet, vad ledde er till att bo på hotell i så lång tid?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Hade utan tvekan valt detta om jag skulle vara på annan ort ett tag, det är ju kanon både som spel- och arbetsstation.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Jag tar alltid med mig en Chromecast på semestern med liten 4G-puck För stör mig på samma sak själv.

Skrivet av Paffs:

För en helt annan fråga;

Någon som vet vad man ska söka efter för att hitta den typen av bordsfäste som används här? Alltså aluminiumprofiler som går längs med baksidan på bordet man kan fästa nästan vad man vill i.

Jag har för mig att Komplett sålde något liknande i vitt, men det verkar inte finnas kvar.

Gsign har G:bar. I flera storlekar. Deras hemsida ligger dock nere för tillfället. Men vet inte var man annars kan köpa liknande!

Visa signatur

/car2ns