App för inspelning av telefonsamtal

Permalänk

App för inspelning av telefonsamtal

Hej alla!

Som rubriken antyder söker jag en app att spela in samtal på mobiltelefonen med. Har testat ett par appar men dom vekar inte funka som dom ska, spelar bara in under 1 minut och sen blir det helt tyst.

Behöver en app som kan spela in både om man kör via högtalartelefon samt utan.

För alla som undrar så kan jag inte gå in på exakt varför jag behöver en sådan app men vill understryka å det starkaste att det INTE har att göra med några olagligheter att göra. Har läst på om lagstiftning kring detta och vet att det jag behöver den till är fullt lagligt.

MVH
H

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk
Hedersmedlem

Den här är bäst.
Notera bara att det är HELT upp till tillverkaren av telefonen och androidversion om det går att spela in samtal eller ej, på en del telefoner kommer det inte gå oavsett vilken app du har.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nll.acr&hl=...

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

Ok. så är det nån som har koll på hur det ser ut med en Samsung Galaxy S10 med androidversion 12 och inspelning?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstmåne:

Ok. så är det nån som har koll på hur det ser ut med en Samsung Galaxy S10 med androidversion 12 och inspelning?

Funkar garanterat inte. Samsung är ett företag som accepterar Googles blockering av inspelning.

Jag köpte nyligen en ny mobil, och valde då en ASUS Zenfone 9, och ett av skälen var att ASUS tillåter riktig samtalsinspelning. Har testat och det funkar superbra. Jag har ställt in så att det automatiskt spelar in alla samtal till eller från nummer som inte finns i min kontaktlista. Vill jag starta inspelning även för dessa kan jag trycka på inspelningsknappen under samtalet.

Gissningsvis finns detta på fler ASUS-modeller, men jag kan inte lova mer än på den jag själv har.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag har en app men jag hör bara mig själv under samtalen (testat flera). Har Samsung S21, jag har dock inte testat appen via högtalaren, det kanske fungerar bättre. I annat fall är det bara mig själv jag hör. Det är väl något nytt skräp som i det här fallet...Google? Börjat med, enligt ovan här. Det gick jättebra för något/några år sedan.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appstar.cal...

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Jag har en app men jag hör bara mig själv under samtalen (testat flera). Har Samsung S21, jag har dock inte testat appen via högtalaren, det kanske fungerar bättre. I annat fall är det bara mig själv jag hör. Det är väl något nytt skräp som i det här fallet...Google? Börjat med, enligt ovan här. Det gick jättebra för något/några år sedan.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appstar.cal...

Det är inte nytt skräp, utan gammalt skräp. Google stängde av inspelningsmöjligheten i Android från version 9, så det är väl runt fyra år sen.

Som jag har förstått det använder ASUS en egen telefonmjukvarulösning, och kan därför kringgå blockeringen.
Kanske finns det fler tillverkare som också har det så.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstmåne:

Jag har en Galaxy S21, så inte samma modell, men med Android 11 kunde jag tydligen spela in samtal genom diverse program (med tillägg från Galaxy Store, då det inte fick finnas på Googles butik, eller hur det nu var). Vid uppdateringen till Android 12, någon vecka efter jag köpt telefonen, tog Samsung bort alla möjligheter tycks det. Riktigt dåligt av Samsung. Dåligt av Google också, men de fokuserar väl på de större länder där den legala statusen är lite osäkrare.

Android 13 som jag fick för någon vecka sedan tycks fortfarande innehålla den här korkade begränsningen.

Lösningen är ungefär att byta telefon eller att köpa ett bluetooth-headset med inspelning.

Jag är van sedan många år att spela in alla samtal (mycket praktiskt vid kontakter med arbetsgivare, försäkringskassan, bank, skola, whatever) så det här är en klart störande begränsning för mig. Kan vara en dealbreaker inför nästa telefonköp.

Jag har haft Samsung sedan Galaxy S4, två av mina barn har fått Samsung-telefoner, vi har 2 Samsungsurfplattor, och min fru har haft Samsung sedan S4 mini. TVn är Samsung, en hel annan massa saker jag köpt är Samsung, men nu börjar jag tröttna på dem lite. Gick bra att tröttna på Sony för många år sedan pga diverse dumheter, kanske kan jag tröttna på Samsung också. Jag är medveten om att folk flest kanske inte ser det här som en viktig fråga. Men jag önskar att det borde framgå i seriösa recensioner att samtalsinspelning inte är möjlig.

Jag har ACR installerat, det ger mig åtminstone tidpunkt för samtal, längd på samtal, man hör det mesta jag säger, och en del som den andra säger, om man talar i ett tyst rum. Så, kompromiss tills vidare. Min frus äldre Samsung är den vi får använda vid samtal som kan tänkas tjäna på inspelning. (Bland annat om man får mycket information och inte hinner anteckna, eller vill dubbelkolla).

*hötter med näven*

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk

Typiskt aja,, har vare sig tid eller pengar att skaffa en ny telefon i dagsläget så får försöka mig på en annan lösning.

Tack för alla svar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstmåne:

Typiskt aja,, har vare sig tid eller pengar att skaffa en ny telefon i dagsläget så får försöka mig på en annan lösning.

Tack för alla svar!

Finns flera saker som spelar in via blåtand (de agerar headset), det är smidigaste lösningen jag vet