Nya mobiler, familjedelning och märkligt i Instagram

Permalänk
Medlem

Nya mobiler, familjedelning och märkligt i Instagram

Hej på er,

Igår fick jag hem min nya mobil, iPhone 14 Pro Max (har nog inte med saker att göra) och jag la min nya och gamla mobil bredvid varandra och synka över/fick igång. Sen fabriksåterställer jag min gamla som sen lämnas över till min fru, som gör samma procedur med sin gamla och "nya" mobil. Ingenting i detta är konstigt eller går fel.

När vi väl, båda två, har fått igång alla måsten (bankid, bank, kollektivtrafik osv), på mobilerna, så börjar vi med allt annat, sociala medier och sånt.

Och nu över till frågan:
Har man flera konton på Instagram, så kan man rätt smidigt hoppa mellan dom, jag har två (privata + ett gemensamt med min fru) och min fru har sitt privata, det vi har gemensamt plus ytterligare ett, så tre sammanlagt. När hon igår tittade i IG-appen, under konton för att se att alla hade synkats över, så såg hon även mitt privata konto? Hon kunde inte välja det, var inte inloggat men det låg med i listan över valbara konton?

Så hon såg mitt IG-konto (utan att kunna välja det) men jag ser inte hennes när jag tittar på min app?

Tillägg: Vi har familjedelning via apple-id om det skulle kunna spela in?

Ingen superviktig fråga, är mest förvånad över att det blev så

Visa signatur

Tack och bock!

Permalänk

Då har hon loggat in med ditt tidigare troligen och så ligger det cachat. Spy0Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappelApel:

Då har hon loggat in med ditt tidigare troligen och så ligger det cachat. Spy0Spy

Precis som PappelApel säger så är det mest troliga här att hon har loggat in med det kontot förut eller bara försökt logga in med det.

Se det som en Google search.
Om du har synk till ditt konto på Google så kan du gå till nästa dator och logga in med Google konto och den synkar över alla bokmärken och sökningar du gjort. ”Så upplevelsen är som förra enheten”

Så det är sparat till hennes konto vad hon sökt och loggat in med och då är ditt konto ett utav de.

Men det är ingen stor sak, du har ju inget att dölja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Precis som PappelApel säger så är det mest troliga här att hon har loggat in med det kontot förut eller bara försökt logga in med det.

Se det som en Google search.
Om du har synk till ditt konto på Google så kan du gå till nästa dator och logga in med Google konto och den synkar över alla bokmärken och sökningar du gjort. ”Så upplevelsen är som förra enheten”

Så det är sparat till hennes konto vad hon sökt och loggat in med och då är ditt konto ett utav de.

Men det är ingen stor sak, du har ju inget att dölja

Självklart inte 🙂

Tack och bock för svaren!

Visa signatur

Tack och bock!