Sonarr + Radarr för hemma server?

Permalänk
Medlem

Sonarr + Radarr för hemma server?

Hej,
Jag har i dagsläget en hemma server setup som jag trivs rätt bra med där jag enbart kör Plex och lite saker i docker containers.

Dock har jag funderar lite mer på automationens fantastiska egenskaper och utforskar möjlighet till att använda Sonarr och Radarr (ihop med exempelvis jackett).

När jag kollar på det så finns det något som heter UseNet, är detta något som är bra och hur använder man det isf? 😅

Permalänk
Medlem

Lite otydligt om din fråga handlar om Sonarr+Radarr eller Usenet...
Jag kör själv Sonar och Radarr, dock inte ihop med Jackett utan varje app kollar själv mot mina konfigurerade källor.

Förklaring på vad Usenet är finns på https://www.sweclockers.com/forum/trad/1525823-usenet-vem-anv...
Om det är bra eller inte är upp till dig, jag använde det tidigare, men har gått över till torrents igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcorp:

Lite otydligt om din fråga handlar om Sonarr+Radarr eller Usenet...
Jag kör själv Sonar och Radarr, dock inte ihop med Jackett utan varje app kollar själv mot mina konfigurerade källor.

Förklaring på vad Usenet är finns på https://www.sweclockers.com/forum/trad/1525823-usenet-vem-anv...
Om det är bra eller inte är upp till dig, jag använde det tidigare, men har gått över till torrents igen.

Hehe förlåt, ja jag skrev lite hastigt, självklart ville jag få klarhet kring torrents vs Usenet också 😂😅

Skulle du rekommendera att man köper en VPN tjänst för det då?

Permalänk
Medlem

Då det är emot reglerna att diskutera piratkopiering här på SweC så ser jag ingen anledning till en VPN för varken UseNET eller torrents om du inte vill dölja vad du laddar ner för din ISP t.ex.
Hos några av de största UseNET providers så ingår det en VPN-tjänst, att använda den för att hämta data från providern skadar väl inget, men utan att ha koll på vem som sköter den skulle jag inte använda VPN-tjänsten för andra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcorp:

Då det är emot reglerna att diskutera piratkopiering här på SweC så ser jag ingen anledning till en VPN för varken UseNET eller torrents om du inte vill dölja vad du laddar ner för din ISP t.ex.
Hos några av de största UseNET providers så ingår det en VPN-tjänst, att använda den för att hämta data från providern skadar väl inget, men utan att ha koll på vem som sköter den skulle jag inte använda VPN-tjänsten för andra saker.

Helt rätt.
Det där med VPN tjänster görs det en del reklam om och jag har funderat ett tag på att köra pihole/adguard som har stöd för egen VPN tjänst men då måste man väl ändå köpa det av någon leverantör o slutändan.

VPN tjänsten är dock mest till för att byta placering till Japan så jag kan komma på deras anime serier. 😅