MÄste bara fÄ skriva av mig om en mycket trevlig upplevelse hos en Norsk butik.
Det hela började med att jag bestÀllde ett nytt armband till min G-Shock GWG-1000, och dom verkade vara i princip den enda butiken med ett nÄgorlunda ok lager och pris, utöver ebay.
Hur som haver sÄ gjorde jag bestÀllningen runt den 12 November, (mailen Àr borta sÄ exakt datum Àr like oklart), men i vilket fall sÄ skickades varan den 15 november. VarpÄ ingenting, nada, didly squat, hÀnde pÄ över 2 veckor. Kontaktade dÄ bÄde Milrab sjÀlva som hÀvdade att paketet hade skickats den 15, vilket jag ocksÄ fÄtt den klassiska Vi har fÄtt en bestÀllning pÄ en leverans till dig. SpÄrningsinformationen uppdateras nÀr försÀndelsen har ankommit till PostNord. uppdateringen. Mer Àn sÄ kunde dom inte se.
SÄ, kontakade Postnord som inte heller kunde se nÄnting, fick bara rekommendationen att ta kontakt med butiken och dubbelkolla om dom verkligen hade skickat varan.
Ytterligare en vecka ungefÀr passerar, sÄ vi Àr nu i början av December, varpÄ jag kontaktar Milrab igen för att komma överens om en lösning. Det hela slutar med att dom stryker ordern, och anger paketet som försvunnet eller borttappat typ. Dom ber om att fÄ skicka ut en ny vara, vilket jag tackade nej till dÄ jag tyckte det verkade enklare att dra ivÀg en bestÀllning frÄn ebay eller liknande. SÄ, dom stryker som sagt ordern och jag fÄr en notis frÄn Klarna om att fakturan Àr makulerad.
Detta var runt sÀg 2-3 December.
Spolar fram till julveckan och jag befinner mig i SĂ€fsen med min familj för att fira jul, varpĂ„ annandag jul sĂ„ plingar det plötsligt till i Postnord appen frĂ„n ingenstans. Ditt paket frĂ„n Milrab Ă€r pĂ„ vĂ€g, jaha tĂ€nkte jag, Ă€r vĂ€l Postnord som har fĂ„tt fnatt eller nĂ„t. SĂ„ struntade i det hela, kom hem igĂ„r den 28:e och paketet fanns idag den 29:e att hĂ€mta ut, vilket jag gjorde. Var sĂ„ klart varan jag bestĂ€llde, allt korrekt. Men som Postmord beslöt sig för att hĂ„lla som gisslan i 1œ mĂ„nad. Var ju inget vidare stor försĂ€ndelse, ett litet varubrev som hade fĂ„tt plats genom ett brevinkast. Vet tja om det föll ur nĂ„t sorteringsband och blev liggandes pĂ„ golvet tills nĂ„n fick syn pĂ„ det?
Aja.
Kontaktade sjÀlvklart butiken i frÄga idag för att fram fakturan, man vill ju ÀndÄ vara Àrlig av sig.
Hade helt klart rÀknat mig ingenting utöver den korrekta fakturan frÄn Klarna som plötsligt skulle Äterupplivas, möjligen en rabattkod eller liknande. Vill trycka hÄrt pÄ att detta inte var nÄnting jag krÀvde eller frÄgade om, utan vad jag trodde sjÀlv skulle ske.
Förklarade hela historien som slutade med at han skulle kontakta deras faktura-avdelning. Fick detta trevliga svar en timme senare:
Her har det skjedd en feil,
Vi har valgt Ä ikke fakturerer deg da du var sÄ Êrlig Ä kontakte oss, SÄ denne kan du bare beholde.
Ănsker deg en god dag!
Med vennlig hilsen,
Erik
Ăversatt đłđŽ
Ett fel har uppstÄtt hÀr,
Vi har valt att inte fakturera dig eftersom du var Àrlig nog att kontakta oss, sÄ du kan bara behÄlla denna.
Ănskar dig en trevlig dag!
Med vÀnliga hÀlsningar,
Erik
Fick med andra ord min vara gratis
TLDR, Àrlighet lönar sig och jag varmt rekommendera denna butik