Permalänk
Avstängd

Telia nätverk nere

Hej är det någon annan i göteborgs-trakten som erat Telia nätverk är nere? Det har varit nere sen klockan 8 imorse. Lite surt :/ Får upp "Zmarket, beställ ditt bredband här!" När jag försöker koppla upp mig. Men jag har redan ett bredband

Permalänk
Medlem

Vad sa Telia när du ringde? Går också kolla genom Felavhjälparen eller vad det heter där den kan se om det är något känt problem i området.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Att du får upp det betyder att din aktivering är borttagen i stadsnätet. Du behöver kontakta din leverantör så ska dom kunna lösa det på 5 minuter.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Inaktiv

Ta mobilen och logga in på telia mina sidor, kolla upp drifstörning där.

Permalänk
Avstängd

Ja jag är inne på Telia och det står driftstörningar. Skulle vara klart kl 16 idag men nu står det att det ska vara klart kl 16 imorgon. Jag har aldrig varit med om internet som är nere i 30 timmar.

Permalänk
Medlem

Det är ju ingenting som är trasigt då du kommer åt Zmarket. Du kommer åt telias portal vilket betyder att du saknar aktivering i deras stadsnät. Det kan ha varit någon rensning och gamla aktiveringar har tagits bort. Kanske blev felaktiverat från första början.

Du måste kontakta Telia så dom kan aktivera dig igen. Att bara sitta och vänta kommer inte lösa ditt problem mest troligtvis.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskaren:

Att du får upp det betyder att din aktivering är borttagen i stadsnätet. Du behöver kontakta din leverantör så ska dom kunna lösa det på 5 minuter.

Jag har länge varit en förespråkare för Telia men dom har börjat tappa det. Jag hade en driftstörning igår och ringde kundtjänst, 96 minuter i telefonkö.
Skapade istället ett ärende på "Mina Sidor" som dom nu över 24 timmar senare fortfarande inte har svarat på.

Permalänk
Medlem

Comviq Är inte så mycket bättre.
Nätet har varit nere nu i 2 dagar.
Går ju inte ringa (duuh)
Går ej att chatta
(appen saknar funktionen, och datorn behöver "tillgång till local storage". Varför ? Och hur ger man den det?)
Så det är mail. Men har inga större förhoppningar där.

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma fel.

Ringde upp Telia, Blev uppringd efter 15 minuter. Problemet löst efter 12 minuter efter andra samtalet.
Aldrig använt Mina Sidor eller nån app.

Visa signatur

<3