Xbox Series X Startar inte - Kostnad för reparation?
Min Xbox Series X är stendöd, händer inget när man trycker på strömknappen och har testat att ha den urkopplad under lång tid utan resultat. Inte heller en annan kabel hjälper, och har testat att hålla inne xbox-knappen för att starta och synk+eject och sen xbox-knappen utan resultat.
Givetvis händer sånt här alltid utanför garanti-tiden (gick ut för ett halvår sedan).
Någon som skickat in på rep och vet ungefär vad det kan gå på?
Kollar man runt lite så verkar det kunna vara nätagg eller MOSFET:s på moderkortet, eller något helt annat.
Så inte så sugen på att jaga rätt på ett nytt nätagg utan att veta att det fungera.
Har jag gatans dyraste pappersvikt och borde gå ut och leka med kottat istället?
Xbox Series X släpptes väl i november 2020!? KKöpL stipulerar 36 månaders reklamationsrätt, så den borde fortfarande gälla. Börja med att kontakta butiken där du köpte den och se vad de säger.
Uhm bra poäng, plockade ut den 2020-11-23 15:33 på webhallen, så får kolla med dom imorgon.
Kollar man MS egna sida där man registrerade boxen så står det bara att garantin gick ut efter två år. Men skyddet mot återförsäljaren kan ju vara stärkare där iom konsumentköplagen.
Var inga problem att lämna in i butik, tagit lite över en månad (har ju varit semester osv) men nu är en ersättningsprodukt tydligen på väg. (Skickades idag)
Var inga problem att lämna in i butik, tagit lite över en månad (har ju varit semester osv) men nu är en ersättningsprodukt tydligen på väg. (Skickades idag)
Nej det står inte så mkt på konto-sidan hos webhallen.
Citat:
Åtgärd
Arbetsrapport: Utbytt Er produkt kommer skickas till ert närmsta ombud. Skulle ni ha några frågor är ni välkomna att kontakta kundtjänst.
Men nätagget skulle jag gissa som gav upp.
Ärendestatus
2023-07-15 Mottagen
2023-08-23 Redo för utlämning
Webhallen har skött det väldigt snyggt (mkt gnäll över dom i tråden om deras ekonomi och jag har också haft problem tidigare, men beröm ska ges när beröm förtjänas). Inga konstigheter att lämna in den alls på Emporia i Malmö och han var väldigt trevlig, och även supporten via chatt har varit snabb och tillmötesgående när jag bett om uppdateringar.
De kunde även skicka den till mig utan kostnad, trots att jag lämnade in i butik. (Hade ärenden i Malmö då så kändes smidigast att lämna in då jag inte hade någon bra kartong att skicka i).
Inga problem mer än att dom informerade mig om att det var reklamation som gällde eftersom garantin var förbrukad.
Min är skickad till verkstad för en vecka sen, inte hört något mer, tänker att jag hör av mig i veckan om jag inte hör något mer.
Lämna in min igår. Som sagt inga konstigheter.
Enda oklara är om jag går back ett spela då jag hade en skiva i läsaren.
Hade även låtit min vara helt urkopplad över natten mot igår för att verkligen ha testat allt. koppla in och starta, då dök ett nytt felsymptom upp.
Den sa *poff* och började lukta bränd elektronik…
Känns mest som psu men vi får väl se när verkstaden kollat.
Lämna in min igår. Som sagt inga konstigheter.
Enda oklara är om jag går back ett spela då jag hade en skiva i läsaren.
Hade även låtit min vara helt urkopplad över natten mot igår för att verkligen ha testat allt. koppla in och starta, då dök ett nytt felsymptom upp.
Den sa *poff* och började lukta bränd elektronik…
Känns mest som psu men vi får väl se när verkstaden kollat.