Långtidsförvaring av musmatta i originalförpackning?

Permalänk
Medlem

Långtidsförvaring av musmatta i originalförpackning?

Fick idag hem två nya musmattor då den gamla levt på lånad tid under en längre tid.
Satte omgående den ena i användning och funderar nu på hur jag bäst förvarar den andra.
I originalförpackningen ligger mattan ihoprullad.
Förhoppningen är att mattan jag använder nu ska hålla ihop i flertalet år och jag sitter och överväger hur jag bäst långtidsförvarar den andra mattan. Kommer den bli svår att rulla ut efter lång tid i originalkartongen? Gör jag bäst i att öppna förpackningen och förvara den utrullad på något undanskymt ställe?

Alla idéer uppskattas!

Permalänk

Är nog ingen fara att förvara den rullad.
Det värsta som händer är väl om du pressa den under lite böcker nått dygn innan användning om den inte vill ligga platt.

Å förvara den i normalt rumsklimat inte för varmt eller kallt kanske t.om i en ziplock så inte mummit torkar ut och börjar spricka men det lär nog ta en stund innan det händer bara i orginalförpackningen.

Har en reservmatta som legat rullad i närmre 5 år i en byrålåda och ser inte ut att va nån större skillnad mot när jag köpte den.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tusen tack för svar!
Då lutar jag åt att den får ligga kvar i förpackningen några år.

Permalänk

Majoriteten av mattor du kan köpa har nog redan legat i förpackningen längre än du tror.

Annars är detta ett alternativ när samlingen börjar växa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Majoriteten av mattor du kan köpa har nog redan legat i förpackningen längre än du tror.

Annars är detta ett alternativ när samlingen börjar växa.
<Uppladdad bildlänk>

Professional storage!

Permalänk
Skrivet av Klatten:

Professional storage!

Ja jag är rätt nöjd att den idén tog fart. 😎

Men själv så kör jag mina på hög på skrivbordet, har tre stycken atm.