Köp aldrig något med Klarna på Tradera om du tror du kommer behöva använda köparskyddet.
Har precis för första gången använt "köparskyddet" med köp genom Klarna och det har hands down varit den absolut sämsta hanteringen av ett ärende jag varit med om.
Fick hem ett trasigt samlarobjekt som jag med stark bevisning i form av bild, video på när jag öppnar paketet samt beskrivning av vad som var fel visade direkt dag 1. 2 månader senare har en fått lägga helt sjukt onödigt mycket tid på korrespondens mellan Klarna, Tradera och säljaren. Fått upprepa exakt samma sak mellan tre skilda parter fram och tillbaka utan att de har någon som helst kommunikation mellan varandra. De tar helt egna beslut och påstår helt skilda saker. Försöker man få någon klarhet i vad som händer och vad som är sagt så hänvisar de bara till varandra. Respektive part är dessutom oförmögna att förstå eller läsa vad en sagt sedan dag 1. Sammanfattat fick de punktlista med vad som var fel, bilder och video på felen, men ändå fortsätter de fråga efter vad som är fel. Trots att det handlar om avbrutna bitar som annars ska vara sammansatta som ett objekt.
Klarna ljuger sedan för mig om vad jag själv skulle ha sagt att jag gjort i ärendet, vilket de vägrar svara på varför de gör.
Har all korrespondens svart på vitt som jag ställt respektive part mot väggen med.
Du får alltså noll hjälp från varken Tradera eller Klarna. Har även använt köparskyddet en gång tidigare när jag betalat direkt över Tradera med andra medel och Tradera var även då helt värdelösa. Även då fick jag upprepa samma sak hur många gånger som helst och de kunde inte förmå sig att läsa något jag redan skrivit till varken dem eller säljaren. Detta ska då alltså vara en form av tjänst eller "trygghet" som du betalar för. Personligen tänker jag helt sluta använda Tradera och Klarna som sådana. Sagt som långvarig säljare och köpare med stark 5a i omdöme sedan 2007.