Redaktionens bästa Black Friday-tips

Permalänk

Fick bli 2TB ssdn till steamdeck dockan som köptes i veckan, blir intressant att se hur det funkar att spela in en extern konsol med den sen och spara videon på ssdn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Har ni lust att tipsa om hur man slipper det här Black Friday-spammet? Har vi inte redan tillräckligt med konsumptionshets?

Vad gör man på sc om man ogillar vettig tech m.m till nedsatta priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Nvme kommer fungera med minsta gemensamma version som tillåts.

det är pcie 4.0

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX
Asus Rog Strix 4080 Super OC,GSKILL DDR5 6000 MHZ 64 GB,EK 360 AIO,Lian Li Sl inf 120 7x,WD SN850x 4x 1tb,Lian Li Dynamic Evo
Acer Predator 34GS Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

det är pcie 4.0

Ja, men läs mitt svar. Kopplar du in en nvme-disk kommer den köra på minsta gemensamma PCI-Express-version som disken och moderkortet klarar tillsammans. Detta är ett universellt svar att så länge du har en plats kvar och PCI-Express banor kvar att utnyttja så kommer det fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Vad gör man på sc om man ogillar vettig tech m.m till nedsatta priser?

Förenklar letandet att hitta saker att bli upprörd över?

Permalänk

Jag tipsar om https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh... som är den bästa fps gaming musen atm (spec wise), man märker inte att den är trådad.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Inte nå sjuka deals i år direkt... Kan inte tänka mig att Cyber Monday kommer frälsa heller.

tv apparater har fina deals

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Min poäng är inte att reor inte kan vara verkliga prissänkningar, snarare att det inte är något extra/speciellt med "black friday".

Det var det en gång, och främst i USA. Men verkligen inte nu längre

Det finns en hel del produkter som funnits flera år där man kan se i prishistoriken att det är runt BF som de varit billigast varje år. Det finns också produkter med kortare livslängd där man vet att BF är läget att köpa, t ex tv. Exempelvis fjolårets LG C2 77" har aldrig varit billigare än BF förra året enligt Prisjakt, och utöver en enda januaridag så har den konsekvent varit betydligt dyrare än på BF. Det var inte direkt en förvånande statistik nu när jag kollade upp den.

Som vanligt måste man såklart ha koll på prishistoriken men att BF inte skulle sticka ut håller jag inte med om.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av DatorMuppen:

Redaktionens BÄSTA tips?? Gud va sorligt, ja jag älskar er annars som vanligt men detta var under er nivå enligt MIG.

Du får gärna utveckla och berätta vad du saknar! Har du möjligtvis andra tips du skulle vilja dela med dig av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Jag tipsar om https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh... som är den bästa fps gaming musen atm (spec wise), man märker inte att den är trådad.

Du menar förutom den lilla detaljen att den har en sladd?

Permalänk
Skrivet av improwise:

Du menar förutom den lilla detaljen att den har en sladd?

Japp skrev ju det trådad=sladd Den är till och med bättre än den som är wireless, väger mindre och kan köra 8k polling rate utan att köpa en extra dongle och dra massor av batteri...

Jag har alla fps möss som finns nu och du märker inte ens att den har sladd, det är en lätt speedflex cable.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

haha du blir verkligen lurad om du tänker att det hela är en rea. De flesta produktet har varit lika eller hilligare tidigare, och restan av prylarna utan rabbat har de fått sin prisökning också. Visst finns det kanske 1 produkt av 100 med bättre pris nu, men det hittar man varje månad. Resten är saker som blivit gammalt och nya versionerna väntas snart (inom teknik)

Håller i viss mån med dig, men, om man ska köpa något specifikt, något man behöver men inte absolut genast (för då måste man ju köpa det typ genast), så kan det vara bra att koncentrera letandet och shoppingen till typ Black Week. Jag hatar shopping överlag (undantaget datorprodukter...) och ska jag ha vinterkängor är det lättare att leta endast den här veckan än att hålla koll hela hösten på rätt erbjudande. Typ, https://www.xxl.se/haglofs-oxo-gtx-vandringskanga-brun/p/1165... , 999kr istället för runt 2000, tog 1 minut att hitta och jag slipper hålla ögonen öppna efter rätt erbjudande. Ok, ser man på prisjakt kunde jag under några dagar i exempelvis maj eller juli köpt kängorna för 999kr, men, som sagt, orka hålla koll på allt.

Att Galaxy S23 var billigare i april, tja, det kanske den var, men i mars och maj var den dyr (fiktivt exempel); köper man under Black Week/Friday kanske man inte får det billigaste sett till hela året, men man får sannolikt långt ifrån det dyraste.

Om man däremot spontanköper saker man inte behöver, bara för att det är rea, det är sällan smart. Jag sitter just nu och funderar på om jag verkligen behöver den där 8TB SSDn jag köpte på Inets drop.

Lägger väl för skojs skull in en anti-rea här. Fick mail från Amazon.se, de tipsade om detta, som måste vara det sämsta erbjudandet i år undantaget rena bedrägerier.

Typ 4 gånger dyrare än det borde vara.

Tycker f.ö att Sweclockers skött sig bra, och att samarbete med Inet, Webhallen, etc, varit positivt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Ok, ser man på prisjakt kunde jag under några dagar i exempelvis maj eller juli köpt kängorna för 999kr, men, som sagt, orka hålla koll på allt.

Det är ju därför man har olika prylar under bevakning, så håller Prisjakt koll och meddelar en när en pryl har nått ett visst pris. För jag håller med dig, vem f-n orkar hålla koll på sånt själv

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"