Följ Black Week på SweClockers

Sprucken häll & Inköpstips på Induktionshäll! (Inkl elkontakt hjälp)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Perilex uttaget har fas på grå och om han kopplar grå ihop med nolla så säger det poff.

Vad han skall göra är att strunta i grå och brygga blå/grå inne i hällen då det blir för trångt i kontakten

Men har han 1.5 eller 2.5mm2 så spelar det ingen roll utan bygel räcker då det enbart är 16A

Givetvis pratar jag om den grå och den blå kabeln som kommer från hällen - jag hänvisar till det schema som sitter på sladden till hällen.

I vissa hällar går det bygla så att du klarar dig med en neutralledare i anslutningen men med tanke på den etikett som sitter på sladden till TS häll har jag svårt att tro att det är så i detta fall. Det finns mängder med hällar där anslutningskabeln inte sitter i någon plint på hällens undersida utan kablarna fortsätter rakt in i hällen och är anslutna på olika punkter inuti hällen.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Givetvis pratar jag om den grå och den blå kabeln som kommer från hällen - jag hänvisar till det schema som sitter på sladden till hällen.

I vissa hällar går det bygla så att du klarar dig med en neutralledare i anslutningen men med tanke på den etikett som sitter på sladden till TS häll har jag svårt att tro att det är så i detta fall. Det finns mängder med hällar där anslutningskabeln inte sitter i någon plint på hällens undersida utan kablarna fortsätter rakt in i hällen och är anslutna på olika punkter inuti hällen.

Etiketten påvisar hur du skall koppla vid fast anslutning. Han kopplar med stickpropp.

Om de går hela vägen så hoppas jag att han väljer fast anslutning då två på en klämma kommer vara svårt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Får titta på detta i dagarna. Men kan hällen *fungera* när/om det är "felkopplat"? För som jag skrev förut så fungerar hällen just nu.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz