Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

ett gäng shelly relä + snubber´s för att uppgradera dom sista uttagen, ett par hdmi kablar för att flytta ut all media till server skåpet.
samt lite högtalarekabel.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

30års present till mig själv!

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte en Garmin Forerunner 255 för gamification och stats på hur jag rör mig. Inte haft klocka på 25 år, känns ovant. Redan toknöjd med datan jag fått första dygnet, ska bli kul att se hur dansplattan yttrar sig och sen skidorna i februari.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

ett st förstärkare, blev en denon x4800h som ersätter min gamla marantz 5005,

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nytt skrivbord Secret lab magnus pro med gasarm.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | NVIDIA GeForce RTX 4090 Founders Edition | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Medlem

Kingston Fury Beast 2x16GB DDR4 (3200 / cl16)

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Moderator
Moderator

Var lite uttråkad, så slog till på ett Corsair 2000D från Inet i slutet på Black Month (kostar dock fortfarande 499:-) och kör vertikalt en stund...

Då det inte tar 140mm-fläktar i fronten så anlände även förstärkningen idag i form av ett 5-pack Arctic P12 Max och lite galler.

(Hub sedan tidigare)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fjärkan som var 90% (felaktigt) nedsatt hos Amazon, endast 300:- levererad isf 2999:- ankom idag...
"SofaBaton X1S Universal Remote Control with Hub - Bluetooth, IR & 2.4GHz"

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

En pingvinstång och en ny router i form av en Ubiquiti UCG Ultra som ska ersätta min gamla USG efter att den lagt av.

Strax efter att jag skickat ordern kom jag fram till att det bara är nätdelen som lagt av, vilket jag verifierat med en annan nätdel. Nu är bara frågan: Behålla som backup eller sälja? Finns det något värde i en USG utan nätdel?

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

<Uppladdad bildlänk>
En pingvinstång och en ny router i form av en Ubiquiti UCG Ultra som ska ersätta min gamla USG efter att den lagt av.

Strax efter att jag skickat ordern kom jag fram till att det bara är nätdelen som lagt av, vilket jag verifierat med en annan nätdel. Nu är bara frågan: Behålla som backup eller sälja? Finns det något värde i en USG utan nätdel?

Är det inte bara en vanlig +12V med plus i mitten väggbula?

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Har blivit lite mycket nu under BF, allt va inte köpt under BF men en del grejer kom fram, t.ex. PS5an och spelen från LRG kom nu men beställdes för länge sen.

PlayStation 5 Pro med disc drive, fick vänta nästan en månad på att läsaren skulle komma i lager och bli skickad.

Resten är massa spel som jag köpte för att det va "billigt" och "villhöver".

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har blivit lite mycket nu under BF, allt va inte köpt under BF men en del grejer kom fram, t.ex. PS5an och spelen från LRG kom nu men beställdes för länge sen.

PlayStation 5 Pro med disc drive, fick vänta nästan en månad på att läsaren skulle komma i lager och bli skickad.
https://i.imgur.com/XtMkbJr.jpeg

Resten är massa spel som jag köpte för att det va "billigt" och "villhöver".

https://i.imgur.com/V4FIvHP.jpeg
https://i.imgur.com/ZFnlo7m.jpeg

Jäkligt nice!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

<Uppladdad bildlänk>

Haha, min USG dog också för ett tag sedan och jag köpte också en UCG Ultra som ersättare. Tänkte inte att det kunde vara nätdelen iom att det ändå lyste lite när USG:n var inkopplad.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Haha, min USG dog också för ett tag sedan och jag köpte också en UCG Ultra som ersättare. Tänkte inte att det kunde vara nätdelen iom att det ändå lyste lite när USG:n var inkopplad.

Blinkade dioden vid console-porten? Det plus blinkande diod på nätdelen=trasig nätdel.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Blinkade dioden vid console-porten? Det plus blinkande diod på nätdelen=trasig nätdel.

Minns inte på rak arm vilka port-dioder som eventuellt lyste, jag har alltid gått på nån intern som man ser genom ventilationshålen pga placeringen av den i hemmet.

Iofs kanske jag såg några hintar om att nätdelen kan gå sönder på USG när jag googlade runt, men passade på att uppgradera hemmanätverket ändå. USG:n ska väl gå att få att köra OpenWRT, så det kan ju bli ett projekt framöver om man köper ny nätdel till den. Däremot borde jag ju kanske försöka sälja min cloud key som blev redundant iom att UCG:n ersätter dess funktioner för mig.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Snusfri

Ett par PUMA Rebound V6 som köptes på Amazon, 253kr var riktigt bra pris.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Lite julklappar till tjejen.

Permalänk
Medlem

Lite mera Lego

Och switchar till tangentbordet

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Lite antirost medel för att lossa bromsrör från bromslsangar då slangarna är gamla och slitna.

Fungerade bra men får bli ett omkoningsverktyg eftersom gängorna på nippeln inte mår så bra.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

Efter 6 års trogen tjänst var det dags för mitt 1060 3gig att få gå i pension. Ersätts av ett 4060 som Komplett hade för 2990. Känns lagom då jag typ bara spelar Cities Skyline 1 och 2. Är nöjd om det flyter med lite lägre inställningar. Att lägga 6-10k för ett grafikkort är vansinne enligt mig. Detta räcker gott.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av FUMB:

30års present till mig själv! <Uppladdad bildlänk>

Otroligt roligt bygge. Njut!

Permalänk
Medlem

Anlände 4st stekpannor från ett kickstarter projekt, dom heter Matero och efter frugan testat dom kan jag meddela att det fungerar utmärkt för ägg och bacon och tydligen väldigt lätta att rengöra. dom är av en hybrid typ i rostfritt stål och keramik helt utan teflon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev ett par trådlösa från Bowers & Wilkins Pi8

Visa signatur

PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

Blir filmkväll idag😁

Permalänk
Medlem

Hade otur med mycket coil whine på mitt Black Friday-inköp, testar det röda laget igen efter månnnnnga år. Senaste var Radeon HD 6950 2gb

Visa signatur

11700K Rog Maximus XIII Hero HyperX 32gb RX 7800 XT

Permalänk
Snusfri

Eftersom man skall ut å resa och min gamla kabinväska gjort sitt så fick det bli en ny.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

En jättefin bok om en av mina få idoler.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

här ska återanvändas en gammal kylfläns

Permalänk
Medlem

Köpt lite te, 2x6 förpackningar med 25 tepåsar i varje. Köpt direkt från grossist då det endast finns pyramidpåsar i butik och dessa är det tyvärr mycket sämre smak på.

MSFS 2024 Collectors edition

Permalänk
Medlem

Macbook Air M3 16/256.
Behövde en laptop , kollade även på windows laptops
Men det slutade med en mac 🙂

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro