Stort steg för Windows på ARM: Google släpper optimerat Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av jspider:

Finns ju också en framtid att hoppas på där strömsnåla datorer som inte producerar överskottsvärme, och separata grafikkort blir ett skämt... Hur ofta ändrar man egentligen en dator? Alltså "lägger till ramminne"? Max en gång per ett moderkorts livslängd. Nej till modulera system, i framtiden kommer allt vara integrerat på ett kretskort och ingenting att bytas ut!

Och när jag ändå har ordet: fy för EUs förslag om utbytbara batterier! Bättre är att garantera livslängd (vilket är det eu egentligen avser, men valt att fokusera på batterier. Förmodligen kommer telefoner bara få 0-1 nya batterier under sin livstid)

Då är vi olika du och jag. Exempelvis så använder jag mina iPhones tills de slutar få säkerhetsuppdateringar. Blir 1-2 batteribyten, även byte av skärm då jag lyckas spräcka den.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)