Fråga till er med erfarenhet av "Irig Pro Duo"

Permalänk
Medlem

Fråga till er med erfarenhet av "Irig Pro Duo"

Hej, har precis köpt en "Irig Pro Duo" för att snabbt kunna spela in mig själv samt musikelever med lite bättre kvalité. Har precis fått hem den och undrar lite över "fantommatningsknappen" (se bilden nedan). På min enhet är det ganska svårt att sätta på och stänga av den då knappen man gör det med sticker ut väldigt lite (i jämförelse med "direkt monitor knappen" som sitter på andra sidan och sticker ut betydligt mer) och det är därför svårt att få grepp om den med fingret eller nageln. Jag tänkte höra om det är samma problem på alla "Irig Pro duo enheter" eller om det bara är min som skadats på något sätt. Vill också förtydliga att det går att sätta på och stänga av fantommatningen men att det är ganska svårt att göra det snabbt.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl snarast en fördel om den knappen inte är lätt att manövrera för den kan ställa till mycket problem om den ställs fel av misstag.
Det kanske finns en sund tanke bakom att göra den svårmanövrerad men jag känner inte till några detaljer om din apparat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.