Permalänk
Medlem

Mus med repeterande sidoknapp?

Hej, jag har en Logitech G Pro Superlight idag som jag verkligen älskar men det har börjat att ta farväl.
Så jag tänkte införskaffa mig en annan med lite mer knappar pga att jag behöver det i dem spelen jag spelar.
Så jag har framför mig en Logitech g502 lightspeed och en Corsair Scmitar RGB elite.
Så nu till frågan: När jag använder sidoknapparna i spelet jag spelar med min G Pro så kan jag bara hålla inne knappen så "dricker" den ingame, alltså jag behöver inte trycka fler gånger för att upprepa mitt kommando.
Detta gör Corsair musen också men 502 så måste jag klicka för varje gång. Är detta bara så att det är så pga vilken typ av knapp som sitter inne i musen?

Tacksam för svar.

Rubrik justerad. // MOD
Permalänk
Skrivet av Fodde:

Hej, jag har en Logitech G Pro Superlight idag som jag verkligen älskar men det har börjat att ta farväl.
Så jag tänkte införskaffa mig en annan med lite mer knappar pga att jag behöver det i dem spelen jag spelar.
Så jag har framför mig en Logitech g502 lightspeed och en Corsair Scmitar RGB elite.
Så nu till frågan: När jag använder sidoknapparna i spelet jag spelar med min G Pro så kan jag bara hålla inne knappen så "dricker" den ingame, alltså jag behöver inte trycka fler gånger för att upprepa mitt kommando.
Detta gör Corsair musen också men 502 så måste jag klicka för varje gång. Är detta bara så att det är så pga vilken typ av knapp som sitter inne i musen?

Tacksam för svar.

Och du ser ingen specifik inställning för detta i G-hub?
Men nej, så ska det inte vara, men det låter samtidigt som det är "sniper" knappen du är och pilla på. 🤔

Permalänk

Du kan slänga macron på knapparna i ghub antingen simpla knapp kombos med inställd fördröjning imellan knapptrycken eller via lua script.

Typ sätt den att repetera medans knappen hålls in den

Exempel
knapp x ner, vänta 50ms, knapp x upp, vänta 50ms.

Inte rekommenderat att gå under typ 50ms spel brukar få problem att registrera knapptryck snabbare än så.

Notera att detta är i många spel klassat som fusk trots att det är en officiell funktion till hårdvaran. Men samtidigt låg risk att bli påkommen iom att inget anti cheat lär reagera på officiella mjukvaran från en hårdvaruleverantör är igång.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows