Asus Dual 4070 Super oc med singel 8pin

Permalänk

Asus Dual 4070 Super oc med singel 8pin

Hej.

Har precis fått mitt 4070 super oc, men har tyvärr bara en 8pins kabel + 6+2 daisychain.

Jag vet att asus avråder att använda en 8pin + daisychain utan råder att använda 2 separata 8pins kablar direkt från nätagget.

Jag har kollat runt lite på reddit där folk har sagt att det är lugnt med daisychain i detta fallet så kortet inte är på mer än 220w och 8+daisychain ska tydligen klara 300w.

Jag är lite osugen att ta sönder mitt nya grafikkort så jag tänkte att det kanske bäst att även kolla med sweclockers.

Jag har ett Corsair 750w RM nätagg, och har bara 3 pcie/cpu utgångar och 2 används till cpun. Så om jag inte kan använda daisychain så blir jag tvungen att byta nätagg alternativt bara ha en kabel till processorn.

Tack på förhand för all hjälp.

Ps: Är medveten om att på ena bilden så är 2pinen inte korrekt ansluten, satte bara ihop snabbt för att ta bild.

Permalänk
Medlem

När jag kollar upp Corsair 750w RM så verkar det ha 5 utgångar för CPU eller PCIE-kabel, så är det bara kabeln som fattas?

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Skrivet av Keffmode:

När jag kollar upp Corsair 750w RM så verkar det ha 5 utgångar för CPU eller PCIE-kabel, så är det bara kabeln som fattas?

Jag ser att dom nya har det, men mitt har några år på nacken och jag kan endast se 3st på mitt.

Jag har dock hört att 7700x inte kräver 2 st cpu kablar, så skulle kunna byta ut en av dom mot en gpu kabel. Men har för tillfället bara 1 gpu kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GlennStefani:

Jag ser att dom nya har det, men mitt har några år på nacken och jag kan endast se 3st på mitt.

Jag har dock hört att 7700x inte kräver 2 st cpu kablar, så skulle kunna byta ut en av dom mot en gpu kabel. Men har för tillfället bara 1 gpu kabel.

Alright. Den andra kabeln för CPU är i princip helt onödig för en vanlig användare så jag hade tagit bort en av dom, och använt uttaget på PSUn för GPU istället. Så du har 2 kablar för grafikkortet istället. En 8-pin kan ge 300W tror jag, och 7700X använder väl runt 100W så det är ingen fara.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Skrivet av Keffmode:

Alright. Den andra kabeln för CPU är i princip helt onödig för en vanlig användare så jag hade tagit bort en av dom, och använt uttaget på PSUn för GPU istället. Så du har 2 kablar för grafikkortet istället. En 8-pin kan ge 300W tror jag, och 7700X använder väl runt 100W så det är ingen fara.

Tack för tips