Tävling: Dela semesterfoton och belönas med presentkort!

Permalänk

Mitt bidrag! Kvällsdopp på Bjärehalvön :)

Visa signatur

Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI | AMD Ryzen 5 3600 | EK-AIO Basic 240 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | Corsair 2x8GB DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance | Samsung 970 EVO PLUS NVMe 500GB | Samsung 860 QVO 1TB | Corsair SF600 600W 80+ Platinum | Louqe Ghost S1 Limestone + Ghost S1 MK3 - TopHat L Limestone | AOC AGON 24" LED FreeSync AG241QX |

Permalänk
Medlem

Antelope Canyon

Permalänk
Medlem

Vätterstranden Jönköping natten till i tisdags, jag har missat chanser tatt fotografera norrsken från Vätterstranden så otroligt länge men lyckades äntligen.

Permalänk
Medlem

Tredje semesterveckan vid föräldrarnas nya fritidshus bjöd på norrsken och perseider!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Vaknar upp mitt i natten till denna syn.... Tur man inte har hjärtproblem! (Och ja, bilden är inte tagen där och då utan en MYCKET korrekt efterrekonstruktion. Tror inte jag kunde fotat något vid detta tillfället utan ofrivillig ICM...)

Första gången jag hittar en röd trollslända.

Skiathos

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk

Från i juli i vår vackra skärgård.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Skrivet av qwertylol1:

Vad är det för case som den siste man håller i?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1718811-mitt-forsta-da...

Permalänk
Medlem

Jag var ute på altanen natten till i tisdags, för att försöka fota det årliga meteorregnet. Inga stjärnfall fångades på bild, men däremot bjöds det på spektakulärt norrsken.

Permalänk
Medlem

Brasilien

Bild från min resa i Brasilien för några veckor sen. Var och hälsa på en kompis och kollade på alien och trollkarl statyer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tintinj:

Vätterstranden Jönköping natten till i tisdags, jag har missat chanser tatt fotografera norrsken från Vätterstranden så otroligt länge men lyckades äntligen.
<Uppladdad bildlänk>

Vi måste ha stått väldigt nära varandra

Kul tävling, jag kan inte konkurrera med alla andras norrskensbilder så slänger in två andra random som jag blev nöjd med, gillar att ta nattbilder

Permalänk
Medlem

Vad är mer sommar än en klassisk skärgårdsbåt förtöjd vid en skärgårdsö?

Permalänk
Medlem

Från Grekland i början av juli

Permalänk

En bild från när vi var och campade

Permalänk
Medlem

Solnedgång i Torrevieja Spanien.

Permalänk
Medlem

På flyget hem från nederländerna. Billigaste platsen så man hamnar givetvis nära motorerna så det låter men bilden blev fin!

Permalänk
Medlem

Önskar jag hade haft en bättre kamera, men för mig finnas iaf ändå känslan och känslan av längtan, förväntan och av havsvindarna kvar i bilderna

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

På midsommardagen i år så gifte sig jag och min fästmö och kan numera titulera oss man och fru. Sommaren kunde inte ha börjat bättre och såklart så regnade det några droppar när vi skulle gå ut från kyrkan, som sig bör runt midsommar. Men vad gör det när man gifter sig Ska ju betyda tur ...

<Uppladdad bildlänk>

En fortsättning på bröllopet; vår bröllopsresa till Island för några veckor sen:

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Vi måste ha stått väldigt nära varandra

Kul tävling, jag kan inte konkurrera med alla andras norrskensbilder så slänger in två andra random som jag blev nöjd med, gillar att ta nattbilder

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Det där var fina foton också! Ja jag satt rakt ner från "undergången" från kanske 01 till 03 och ugglade, blev så glad när jag tagit provfotot med mobilen och lång slutartid och såg alla färgerna för när jag tittade med bara ögonen så såg allt bara ut som gråa slöjor och några pelare i grått!

Skulle vilja ha ett objektiv med vidvinkel för det blir alltid att man vill ha med lite mer åt ena eller andra hållet eller mer på höjden och mitt objektiv går bara ner till F3,5 vilket är på gränsen till vad man skulle behöva, kan inte trycka på med mycket ISO utan att det blir grynigt med D3100

Permalänk
Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk

Solnedgång från semester

Bild på solnedgång från camping i södra Sverige med drönaren
Fick godkänt spridningstillstånd igår.

Permalänk

"Vinterbild" från Juli, Sanatorium Lake, Mount Macedon, Australien.

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem

Från en mountainbike tur hemma i Gävle

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Sommar i Skottland, bakom ryggen finns tågbron som är berömd från Harry Potter filmerna, men vyn mot vattnet är så mycket bättre.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Saltoloukta - Lulep Gierkav

Permalänk

liechtenstein

Permalänk
Permalänk
Medlem

Maldiverna ca 40 år sedan nu är det nästan inga flygresor överhuvudtaget.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blickfånget från den 8 juli i år. Platsen är döpt av Ernst himself (vad jag tolkade det som).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.