Nyheter och notiser

Inga träffar

Recensioner och artiklar

Inga träffar

Diskussionsforum

Inga träffar

Galleriet

Inga träffar

Marknad

Inga träffar

Medlemmar

Inga träffar

Ingen omröstning om Chat Control 2.0 idag

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Söderbäck:

Det föreslås väl inga bakdörrar för krypteringen här? Tanken är istället att granska materialet när det inte är krypterat.
Så att man inte behöver ha några bakdörrar i krypteringsfunktionaliteten.

Ah gött, då behöver man ju inte ens hitta bakdörren då är det ju bara läsa datan rakt av.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Kilroy:

Har du läst nyheterna och inte bara vad folk säger?

Vilken omröstning pratar du om?
Det alla pratar om var ingen omröstning.

V röstade inte för någonting. Det de borde gjort var att anmäla avvikande åsikt, vilket inte gjordes men heller inte spelade någon praktisk roll. Vid varje omröstning så har V röstat emot förslaget.

V är fortfarande emot förslaget.

Frågan är om du läst nyheterna eller om du är troll från extrempartierna. Justieutskottet rostade igenom chat control med stöd av V och MP den 18 juni.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av justabit:

Frågan är om du läst nyheterna eller om du är troll från extrempartierna. Justieutskottet rostade igenom chat control med stöd av V och MP den 18 juni.

Utskott röstar aldrig igenom något, de granskar och presenterar förslag till riksdagen... Om inte mitt minne sviker mig

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Citat:Skrivet av Swedishchef_90:

Utskott röstar aldrig igenom något, de granskar och presenterar förslag till riksdagen... Om inte mitt minne sviker mig

Du vet vad som menas: MP pch V stödjer Chat Control men ljög folk rakt upp i ansiktet inför valet sen ljuger de ännu mer om att de inte alls stödjer det när de blir påkomna med att stödja det.

Det är något väldigt skumt bakom alltihop, och inte bara MP och V. Att det finns 0 kritiker till detta inom Sossarna och Moderaterna exempelvis. Helt galet.

De skumma turerna, att de lägger fram förslaget och sedan tar tillbaka det i sista stund, att det verkligen finns noll debatt om det alls. Att man lyckats få SVT exempelvis att vara så tyst om det jämfört med andra, mindre integritetskränkande lagar där man haft nyhet på nyhet och debatter. Nu har de dock haft någon notis om det som ramlar förbi från förstasidan lika snabbt som dagens väder ungefär.

Väldigt konstigt.

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Whitepilledoomer:

Du vet vad som menas: MP pch V stödjer Chat Control men ljög folk rakt upp i ansiktet inför valet sen ljuger de ännu mer om att de inte alls stödjer det när de blir påkomna med att stödja det.

Det är något väldigt skumt bakom alltihop, och inte bara MP och V. Att det finns 0 kritiker till detta inom Sossarna och Moderaterna exempelvis. Helt galet.

De skumma turerna, att de lägger fram förslaget och sedan tar tillbaka det i sista stund, att det verkligen finns noll debatt om det alls. Att man lyckats få SVT exempelvis att vara så tyst om det jämfört med andra, mindre integritetskränkande lagar där man haft nyhet på nyhet och debatter. Nu har de dock haft någon notis om det som ramlar förbi från förstasidan lika snabbt som dagens väder ungefär.

Väldigt konstigt.

Sitter en person av Mp och V i utskottet, är väl dumt att drag hela partiet över en kant också?

Sen nämns chat control en del men det kan nämnas mer

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Citera flera Citera
Permalänk
Citat:Skrivet av Swedishchef_90:

Sitter en person av Mp och V i utskottet, är väl dumt att drag hela partiet över en kant också?

Sen nämns chat control en del men det kan nämnas mer

Återigen, varför ljög de att det blev misstag och varför blev det "misstag" i två partier samtidigt?

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Whitepilledoomer:

Återigen, varför ljög de att det blev misstag och varför blev det "misstag" i två partier samtidigt?

Hur skall jag veta det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mer debatt om detta ämne vore nog sunt.

Det verkar enkelt kunna spåra ur till skyttegravsargumentsframhävande, och gällande ett lagförslag som vår lokale toppolitiker förespråkar men själv inte verkar förstå ens i allmän mening, så tycker jag att mer diskussion vore bäst inför framtiden.

'Återigen', jag har alltså inte skapat krutdurken, bara skapat ett litet eget tidsfragment för mig själv, photoshoppat in mig själv för att det skulle se ut som jag stod bredvid den. För alla skratt det skulle inneburit om den faktiskt briserat i ens fejs, nivet..

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Medlem

Och nu var det genomfört, justitieutskottet röstade idag igenom Chat Control.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Dem8n:

Och nu var det genomfört, justitieutskottet röstade idag igenom Chat Control.

det är inte genomfört förrän det har gått igenom eu parlamentet. Den här omröstningen innebär enbart att Sverige kommer att rösta för det i ministerrådet.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 3200MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Och nu när det faktiskt var en omröstning så ser vi ju också vilka partier som är för och vilka som är emot!