Moddare visar upp Nintendo Switch Lite OLED

Permalänk
Melding Plague

Moddare visar upp Nintendo Switch Lite OLED

Det som Nintendo aldrig gjorde verklighet av har nu en moddare genomfört.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser gärna en officiell Switch 2 OLED lite.

Lite är så mycket lättare att hantera handhållen men man gillar skärmen på OLED.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Lite tråkigt att de inte gjort en officiell OLED Lite.. Kanske batteriproblem? Vanliga Switch Lite's batteritid är ju kanske inget att skryta med direkt.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Lite tråkigt att de inte gjort en officiell OLED Lite.. Kanske batteriproblem? Vanliga Switch Lite's batteritid är ju kanske inget att skryta med direkt.

Lite är väl främst tänkt som en billigare modell som 2ds var. Så jag tror problemet var priset.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Igår blev Switch officiellt den längst levande icke ersatta konsolen i Nintendos historia, längre ensam på täppan än självaste NES/Famicom

Känns som att en Switch 2 måste börja närma sig nu

Permalänk
Medlem

Bäst moddaren aktar sig för snart knackar väl advokaterna på dörren

Permalänk
Medlem

Kul idé, men för en som bara vill ha en bättre handhållen konsol så kan man köra en Switch spel på en Steam Deck OLED det gör i alla fall jag.

Och ja, jag köper spelen och sedan dumpar jag dem, så piratar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Tvivlar på att det skulle bero på batteriet då oled drar mindre ström än lcd.