Veckans fråga: Hur många spel har du i biblioteket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Tja ett par tre eller så

<Uppladdad bildlänk>

Officiellt så räknar steam inte ens alla spel som spel här så officiellt är det: 11713.
Fysiska spel: ~200 har inte exakt koll men runt där, så got som bara konsolspel. mestadels till handhållna konsoler.
På GOG har man ~250.
En drös på olika spelbutiker men inte lätt att räkna dom.
Epic: 0

How

Permalänk
Medlem

Nämn bara inte backloggen.

Så länge vi inte talar om backloggen så är det nog lugnt..

Steam 765
GOG 727
Epic 328
EA 38
Ubi 11
Blizzard 5

Med säkerligen massor av dubbletter, så uppskattningsvis kanske 1000-1500 är vart man hamnar..
Har en gammal hockeytrunk med skivorna till fysiska spel med, varav de flesta finns i digital form på någon av ovan..

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

ca 150 spelbara varav 35 ligger som backlog. fysiska sålda/slängda räknar jag inte med.
Lyckats bra med att undvika reorna i år fast det lockar.
Spelar igenom nästintill alla spel jag köper tids nog. Majoriteten är riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Svårt att säga specifikt. Men skulle gissa att det ligger nånstans mellan 500-1000 spel totalt på alla plattformar som jag har (PC, PS5, PS4, PS3, PS2), om man räknar både digitalt och fysiskt. Räknar man bara digitalt så blir det nog en hel del mindre. För ganska många år sen så köpte man en hel del bara för att det var billigt, men slutade med det, så det har inte dragit iväg så himla mycket. Försöker att inte köpa spel som jag inte har tänkt att spela ganska direkt, plus att jag försöker att jobba mig igenom backloggen lite.

Permalänk
Medlem

Rundar av lite men på ett ungefär. Blandning av digitalt och fysiskt (som jag föredrar).

PlayStation (1-5): 1100+
Xbox (360+One): 50
Steam: 300
Epic: 140
Ubisoft: 30
Gamecube: 20

Totalt: 1500+

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som har över 2000 spel hur många av dem har ni spelat?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har 726 spel på bara Steam. Skulle säga mindre än 20% har jag spelat mer än 60min på.

Permalänk
Medlem

Har kanske 200 spel. Runt 150st på steam. Ett antal på PlayStation store men har ingen konsol kvar, Några till Xbox series X och kanske 40st nintendo Switch spel fysiskt och digitalt.

Permalänk

Troligen över 500.
389 på Steam, sen ~25 till vardera på EA/Ubisoft och 50-100 fysiska spel (mest PC, PS3).

Visa signatur

Asus X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32 Gb DDR4 | Radeon RX7800XT 16 Gb

Permalänk
Medlem

Digitala spel har jag nog runt 1500. Lägg till en del gamla fysiska så blir det ett gäng till. Har nog spelat kanske hälften av alla spel, varav en absolut majoritet av spelen spelades och köptes innan jag fick mitt andra barn för ca 10 år sedan. Senaste åren har jag mest fått nya spel gratis vi Epic och inte köpt särskilt många spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har nog inte riktigt så många spel, men max hälften har jag spelat av mitt bibliotek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Har 85 spel på Steam. Haft ett konto där sedan 2003. Har spelat allt (förutom några free2play som jag testat i nån timme). Aldrig förstått mig på varför man köper ett spel och sen aldrig spelar det.

Mina anledningar varför jag har en hel del spel jag aldrig spelat är:
- Bundles med många spel där jag endast är riktigt intresserad av vissa av dem.
- Giveaways
- Tidsbrist. Tror ibland att jag har tid, köper ett spel på rea, inser att jag inte alls har tid och har sedan inte lust att spela det spelet när jag väl har tid och spelar nåt annat istället.
- Har köpt en hel del barnvänliga spel för att spela med barnen som de sedan inte var intresserade av.
- Gammal dator. Köper ibland ett spel, börjar spela det ich inser att datorn är för klen för att ge en bra upplevelse. Lägger då det spelet på hyllan ett tag tills jag uppgraderat.
- Sen förstås också att jag fallit för bra erbjudanden trots att intresset inte varit superstort. Rent slöseri på pengar egentligen, men jag har slösat pengar på dummare saker i mitt liv...
- Väljer ibland att spela om ett spel istället för att testa ett nytt. Har många bra gamla spel, så halkar lätt in på det istället.