Köpråd soundbar med Velodyne SPL-800 Ultra

Permalänk
Medlem

Köpråd soundbar med Velodyne SPL-800 Ultra

Tjenare,

Är på jakt efter en soundbar som jag kan koppla ihop med min gamla sub, en Velodyne SPL-800 Ultra.

Kör idag optisk ut från TVn som jag har en omvandlare till rca. TVn stöjder enbart tvljud ut och optiskt samtidigt, antar att jag helst kopplar samman Tv och bar med hdmi och sedan matar vidare till sub.

Har letat en del men det är lite av en djungel, kanske är bättre att satsa på något annat.
Budget 5-8000:-

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vore inte ett par vanliga högtalare med valfri hemmabioförstärkare ett bättre val för detta? Dom flesta soundbars är ett "slutet" system med egen subwoofer.

Permalänk
Medlem

Soundbar är alltid en kompromiss. Så dyrare brukar låta bättre oavsett märke. Mycket harman kardon och sony på rea. Kolla så dom har sub-out bara och inte ”trådlöst” endast i smart koppling så är du i hamn.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Gissar att hemmabioförstärkare med högtalare hade varit ett bättre alternativt, problemet är att plats och utrymme gärna springer iväg, för att inte tala om pris.
Är tilltalande med en mer kompakt lösning som soundbaren ger

Permalänk
Medlem

https://www.kungstv.se/produkt/klipsch-flexus-core-200?prisja...

Hade provat den. Fått bra betyg och är väll tänkt att konkurera emot HK Citation eller Sony HT. Dvs ett flexibelt system du kan bygga ut med flera delar och göra komplett surround trådlöst. Plus är då i ditt fall att man behöver inte köpa trådlös Klipsch sub. Utan det finns sub-ut.

Har du tur dessutom och det säljer bra kommer säkert hela koncernen komma med kompatibla produkter.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

https://www.kungstv.se/produkt/klipsch-flexus-core-200?prisja...

Hade provat den. Fått bra betyg och är väll tänkt att konkurera emot HK Citation eller Sony HT. Dvs ett flexibelt system du kan bygga ut med flera delar och göra komplett surround trådlöst. Plus är då i ditt fall att man behöver inte köpa trådlös Klipsch sub. Utan det finns sub-ut.

Har du tur dessutom och det säljer bra kommer säkert hela koncernen komma med kompatibla produkter.

Där har du något, ser ju riktigt lovande ut. Får spana in lite mer, kanske kan blir något.
Stort tack!

Permalänk
Medlem

Såg att den fått riktigt gott betyg så det blev en beställning, återkommer med ett utlåtande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

https://www.kungstv.se/produkt/klipsch-flexus-core-200?prisja...

Hade provat den. Fått bra betyg och är väll tänkt att konkurera emot HK Citation eller Sony HT. Dvs ett flexibelt system du kan bygga ut med flera delar och göra komplett surround trådlöst. Plus är då i ditt fall att man behöver inte köpa trådlös Klipsch sub. Utan det finns sub-ut.

Har du tur dessutom och det säljer bra kommer säkert hela koncernen komma med kompatibla produkter.

Precis installerat och allt fungerade perfekt. Tack igen för tipset!