Roborock - hur bra support är det på deras robotdammsugare?

Permalänk
Medlem

Roborock - hur bra support är det på deras robotdammsugare?

Jag hatar företag som hela tiden släpper nya produkter men små små förbättringar och många saker som skulle kunna fixas i mjukvara på äldre modeller. Däremot gillar jag företag som släpper fixa och nya funktioner till gamla produkter och supportar de.

Är det någon som vet hur roborock är?

Permalänk
Medlem

Har en roborock s5 max som släpptes 2019 (inköpt 2021). Det har väl kommit några små uppdateringar till den, den största av dem var när de bytte den engelska rösten. Men annars ligger allt i appen och där händer det inte jättemycket tbh.

Men å andra sidan känner jag inte att det saknas något konkret heller, så klagar inte direkt

Permalänk
Moderator
Moderator

Lite som ovan, har en S7 med tömningsdockan och en S5 Max som i sin tur ersatte en S5.
Appen och dammsugarna fungerar bra och det har väl kommit en del fixar till sådant jag aldrig märkt själv.
Men många nya häftiga features får man inte direkt utan att byta till ny modell och det är nog rätt normalt.

Nyare modeller kan t.ex. moppa längs med riktningen på trägolv och det skulle givetvis kunna lösas genom mjukvara.
Hade gärna kunnat säga åt den att ta en tröskel i 45 graders vinkel, men det har jag inte hört talas om på någon robot.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Jag hatar företag som hela tiden släpper nya produkter men små små förbättringar och många saker som skulle kunna fixas i mjukvara på äldre modeller. Däremot gillar jag företag som släpper fixa och nya funktioner till gamla produkter och supportar de.

Är det någon som vet hur roborock är?

Skrivet av martengooz:

Har en roborock s5 max som släpptes 2019 (inköpt 2021). Det har väl kommit några små uppdateringar till den, den största av dem var när de bytte den engelska rösten. Men annars ligger allt i appen och där händer det inte jättemycket tbh.

Men å andra sidan känner jag inte att det saknas något konkret heller, så klagar inte direkt

Ja, Roborock har gett äldre enheter nya funktioner, så som att den städar numera åt båda håller, vågrätt och lodrätt om man väljer att den ska köra 2 omgångar som exempel. Det kom i en firmware uppdatering till S5 Max. Jag har en S5 Max också.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Har bara dåliga erfarenheter av neato då deras app inte att uppdateras på länge utan de skapade en ny app till deras nya robotar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Tack för svar!

Har bara dåliga erfarenheter av neato då deras app inte att uppdateras på länge utan de skapade en ny app till deras nya robotar

Har haft neato innan och kör roborock nu, och förutom att den har uppdaterats längre så har kvaliteten generellt varit högt då jag fick bytt min neato 2 gånger till ny enhet (tack Netonnet för bra service, direkt en ny på plats utan minsta krångel).
Min roborock har snurrat på i vette katten hur många år. Nu får den inte uppdateringar längre men tämligen länge dök det upp nya funktioner med jämna mellanrum samt buggrättningar.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."