Permalänk
Medlem

Datorchassi skärm

Hej!

Jag skulle behöva lite tips på vad ni använt er av för typ av 7” skärmar i era chassin som visar tex massa temperaturer eller annat bra å veta.

.jag har en 3D printad ram för mitt Thermaltake P3 core chassi, skärmen måste ha såna där ”öron” man fäster med skruvar in i mitt fäste.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig övervägt att ha en skärm i chassit som visar temperaturer etc, men jag skulle nog inte heller 3d printat ut en håller till en skärm jag inte vet hur den ser ut. Skulle köpt en skärm, fått hem den, mätt, modellerat och sedan printatat ut den.
Om du nu ska ha en liten skärm dedikerad till att visa temperaturer etc skulle det inte vara vettigare då att ha den stående på skrivbordet framför tangentbordet än sittandes i chassit? Lättare att se all den "viktiga" information än att behöva titta på chassit under skrivbordet eller var det nu står.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk

Jag har en kinaskärm (8" tror jag) använder aida64 för mätarna.
Skruvad genom fronten.

Gammal bild men ser lika ut fortfarande.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Jag har aldrig övervägt att ha en skärm i chassit som visar temperaturer etc, men jag skulle nog inte heller 3d printat ut en håller till en skärm jag inte vet hur den ser ut. Skulle köpt en skärm, fått hem den, mätt, modellerat och sedan printatat ut den.
Om du nu ska ha en liten skärm dedikerad till att visa temperaturer etc skulle det inte vara vettigare då att ha den stående på skrivbordet framför tangentbordet än sittandes i chassit? Lättare att se all den "viktiga" information än att behöva titta på chassit under skrivbordet eller var det nu står.

Hm nja alltså då har vi lite delade åsikter ang skärm i chassit, jag har dels ett open frame chassi som dessutom sitter monterat på väggen , det är många golv ståendes chassi tex HEY80 eller va de heter som har panel för temps osv jag ska tillägga att jag ska bygga customloop i chassit därför tänkte jag inkludera en skärm med temps, flow osv

Permalänk
Medlem

En sån här skärm äre jag typ söker i nått

Permalänk
Medlem

Hej, vet att det inte är du söker, men tror den här skulle fungera bra och är snygg med små kanter och går nog lätt att montera i ett annat chassi, jag har tillhörande chassi till skärmen och tycker den ser bra ut och lätt att installera, ett plus att den är komplett med alla kablar du behöver.

https://www.inet.se/produkt/6910249/jonsbo-ds8-skarm-8-svart?...

Chassit jag har till en av mina burkar.
https://www.inet.se/produkt/6910235/jonsbo-d41-screen-mesh-sv...

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

Hej, vet att det inte är du söker, men tror den här skulle fungera bra och är snygg med små kanter och går nog lätt att montera i ett annat chassi, jag har tillhörande chassi till skärmen och tycker den ser bra ut och lätt att installera, ett plus att den är komplett med alla kablar du behöver.

https://www.inet.se/produkt/6910249/jonsbo-ds8-skarm-8-svart?...

Chassit jag har till en av mina burkar.
https://www.inet.se/produkt/6910235/jonsbo-d41-screen-mesh-sv...

Tack, har snegla på den med men vet ej hur ja ska fästa den i min ram som har skruvfäste i varje hörn av skärmen

Permalänk
Medlem

Behöver du använda ramen du har? Misstänker den bara är till för att dölja infästning och allt annat man inte vill se runt skärmen.
Eller är det något stort som skruvas fast i chassiet?

Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

Behöver du använda ramen du har? Misstänker den bara är till för att dölja infästning och allt annat man inte vill se runt skärmen.
Eller är det något stort som skruvas fast i chassiet?

Mvh Thomas

Alltså …behöver , ptja det täcker nätagget med så de blir estetiskt snyggt eller vad tänkte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamztah88:

Alltså …behöver , ptja det täcker nätagget med så de blir estetiskt snyggt eller vad tänkte du?

Ok, ja då förstår jag varför den är viktig, tänkte mer om det bara var en ram för att dölja skärmen kanter m.m
Och att den satt löst eller mot en slät plåt i chassit.
Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

Ok, ja då förstår jag varför den är viktig, tänkte mer om det bara var en ram för att dölja skärmen kanter m.m
Och att den satt löst eller mot en slät plåt i chassit.
Mvh Thomas

Nej de är mest att de inte finns nånstans i chassit å fästa den