Activision stänger av 65 000 COD-fuskare på en vecka

Permalänk
Melding Plague

Activision stänger av 65 000 COD-fuskare på en vecka

Ricochets kamp mot fuskarna intensifieras.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Få se om detta innebär att de blir bannade från BO6 också eller om Activision bara försöker samla goodwill inför nya spelsläppet om några månader...

Permalänk
Medlem

Bra! Fuskare är e-sportens pest.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Avstängd

Stänger av fuskare i ett spel som är delvis gratis där folk kan göra ett nytt konto för Warzone, majoriteten lär vara Warzone.

Vilken nyhet Activision!

Permalänk
Skrivet av Leiri:

Stänger av fuskare i ett spel som är delvis gratis där folk kan göra ett nytt konto för Warzone, majoriteten lär vara Warzone.

Vilken nyhet Activision!

steg 2 inför legitimering vid skapande av sitt konto 1 person, 1 konto.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Bra! Fuskare är e-sportens pest.

Skulle säga Multiplayers/onlinespels-pest!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dom bannar 65000 fuskare o medans dom gör de så har det kommit 120000 nya fuskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

steg 2 inför legitimering vid skapande av sitt konto 1 person, 1 konto.

Något i den stilen skulle absolut behövas implementeras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

steg 2 inför legitimering vid skapande av sitt konto 1 person, 1 konto.

En dålig lösning. Finns massa spelare som har konton i olika ranker för att kunna spela med vänner, familj osv.

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

En dålig lösning. Finns massa spelare som har konton i olika ranker för att kunna spela med vänner, familj osv.

Så om jag har en mycket högre ranking än en kompis jag vill ska joina ett spel med mig, så går det inte?

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

En dålig lösning. Finns massa spelare som har konton i olika ranker för att kunna spela med vänner, familj osv.

Det finns väl inget som hindrar en att ha flera "underkonton" med denna implementation? Fuskar du på ett, ryker alla ändå...
Inte mycket konstigare än att koppla ihop fler konton till samma streamingkonto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Så om jag har en mycket högre ranking än en kompis jag vill ska joina ett spel med mig, så går det inte?

Oftast match-matchas do på din level, så du kan antingen inte spela med för låga levels, eller så kommer de få spela på din nivå, typ.

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

Oftast match-matchas do på din level, så du kan antingen inte spela med för låga levels, eller så kommer de få spela på din nivå, typ.

Så med andra ord tycker ni att personen som är bättre skall då spela med sämre matchmaking , vilket då leder till boost av den sämre? Vilket bryter mot EULA 🤣

Är väl bara slänga in dem i samma lobby. Ibland får man svettiga lobbies och ibland inte

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Måste fråga, varför är Boosting inte tillåtet?
känns som att om personen som får hjälp hamnar på en nivå de inte kan spela bra på, sen "rankas" ner till nivån de borde vara på.
jag spelar inte competitive eller något, och inte dessa typer av spel alls, så har ingen riktig koll på vad det borde påverka och inte.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Spelar absolut noll roll med F2P spel.

F2P ger bara fler möjligheter för fusk-utvecklare att förbättra sina fusk, helt hjärndött system.

PUBG kör rapporter om bannade fuskare varje/varannan vecka, det är hur mycket som helst, vafan hjälper det att rapportera att vissa har åkt fast, det enda spelare vill veta är när fusken inte längre går att använda.

Det är lite som antivirus och sedan få reda på att bara 80% av dina datorer i ditt företag har blivit infekterade men till slut fick vi tag på dem och 20% är OK, tills nästa virus kommer som vi kanske stoppar.

Så länge kosmetiska prylar säljer så skulle jag säga att utvecklarna handplockar vad de vill banna baserat på vem som köper vad.

Skrivet av alex_farnstrom:

Måste fråga, varför är Boosting inte tillåtet?
känns som att om personen som får hjälp hamnar på en nivå de inte kan spela bra på, sen "rankas" ner till nivån de borde vara på.
jag spelar inte competitive eller något, och inte dessa typer av spel alls, så har ingen riktig koll på vad det borde påverka och inte.

Boosting låter folk gå över sin egentliga nivå, vilket för det första förstör hela lobbyn då "lågrankade" måste spela mot en nivå som inte ens är i närheten av dem.

I CSGO/CS2 är de väldigt populärt att ha smurf-konton så man spelar mot fullständiga nybörjare och kör 40-0 mot dem och tar med en nybörjare och lyfter upp denna person till en nivå som hen inte klarar av.

På andra sidan av myntet hamnar denna person i en random lobby med 3/4 i korrekt nivå, ändå så drar denna person ner hela laget pga fake rank, finns absolut noll positivt med detta.

För att matchmaking ska fungera så måste helst alla spela på sin nivå, när smurfar/boosting händer så upplever främst de som precis börjat spela att tröskeln för att komma in i ett spel är alldeles för hög, något de som spelat 5000 timmar inte verkar fatta utan tycker det är roligt att "klicka huvuden på noobs".

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt bra att man tar tag i fusk i multiplayer, är själv inte någon multiplayerspelare utan gillar då mest att spela själv och trainers är då min melodi och det drabbar ingen annan.

Permalänk
Skrivet av alex_farnstrom:

Måste fråga, varför är Boosting inte tillåtet?
känns som att om personen som får hjälp hamnar på en nivå de inte kan spela bra på, sen "rankas" ner till nivån de borde vara på.
jag spelar inte competitive eller något, och inte dessa typer av spel alls, så har ingen riktig koll på vad det borde påverka och inte.

Man säljer kontot, oftast med upplåsta skins.

Är en ganska stor affär... Speciellt då vissa spel kräver X antal i rank för att man skall få spela ranked

Edit
Konto verkar sälja för 1000-5000kr
Boosts är 500-3000kr beroende på om det skall lvlas eller få fram skins

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Verkar vara bättra antifuskskydd på COD. Pubg ser ut så här i princip hela tiden.
https://pubg.com/en/news/7586

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Skrivet av huxflux:

Verkar vara bättra antifuskskydd på COD. Pubg ser ut så här i princip hela tiden.
https://pubg.com/en/news/7586

Både ja och nej.
Under mina senaste 20 matcher i warzone quads så har vi mött 4-5 lag med fuskare.
Med namn som I'm not cheating eller I'm just a bot 🤣 och spectatar man dem så är det sjukt att de inte auto bannas för de har typ 40KD och 90%+ accuracy

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

Måste fråga, varför är Boosting inte tillåtet?
känns som att om personen som får hjälp hamnar på en nivå de inte kan spela bra på, sen "rankas" ner till nivån de borde vara på.
jag spelar inte competitive eller något, och inte dessa typer av spel alls, så har ingen riktig koll på vad det borde påverka och inte.

för att det förstör systemet och skälet för ranks. Och man spelar alltså med fuskare/"hackare" alltså, det är det som inte är tillåtet. Lika stort problem som fuskarna själva. Eller så är det boost med bot-lobbier, igen, förstör systemet. Man ska inte betala för att få högre rang, utan vinna. Klart man får "boostas" av sina vänner och andra icke fuskande spelare med vanligt spelande dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Spelar absolut noll roll med F2P spel.

F2P ger bara fler möjligheter för fusk-utvecklare att förbättra sina fusk, helt hjärndött system.

PUBG kör rapporter om bannade fuskare varje/varannan vecka, det är hur mycket som helst, vafan hjälper det att rapportera att vissa har åkt fast, det enda spelare vill veta är när fusken inte längre går att använda.

Det är lite som antivirus och sedan få reda på att bara 80% av dina datorer i ditt företag har blivit infekterade men till slut fick vi tag på dem och 20% är OK, tills nästa virus kommer som vi kanske stoppar.

Så länge kosmetiska prylar säljer så skulle jag säga att utvecklarna handplockar vad de vill banna baserat på vem som köper vad.

Boosting låter folk gå över sin egentliga nivå, vilket för det första förstör hela lobbyn då "lågrankade" måste spela mot en nivå som inte ens är i närheten av dem.

I CSGO/CS2 är de väldigt populärt att ha smurf-konton så man spelar mot fullständiga nybörjare och kör 40-0 mot dem och tar med en nybörjare och lyfter upp denna person till en nivå som hen inte klarar av.

På andra sidan av myntet hamnar denna person i en random lobby med 3/4 i korrekt nivå, ändå så drar denna person ner hela laget pga fake rank, finns absolut noll positivt med detta.

För att matchmaking ska fungera så måste helst alla spela på sin nivå, när smurfar/boosting händer så upplever främst de som precis börjat spela att tröskeln för att komma in i ett spel är alldeles för hög, något de som spelat 5000 timmar inte verkar fatta utan tycker det är roligt att "klicka huvuden på noobs".

Cs2 kostar (competetive/premier). Gör det inte till färre fuskare precis.. Fuskarna betalar ofta bra för fusken, de bryr sig nog inte mycket om en extra 50-200kr per månad för konto heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Cs2 kostar (competetive/premier). Gör det inte till färre fuskare precis.. Fuskarna betalar ofta bra för fusken, de bryr sig nog inte mycket om en extra 50-200kr per månad för konto heller

Du glömmer nog bort att alla Prime-konton blev "premier" med CS2, indier farmade dessa konton med bottar och afk teams osv och sålde dem vidare i Global Elite för så lite som 5$, fatta hur lite ett konto som bara är prime kostade då.

CS2 är inget bra exempel på hur man hanterar F2P, antagligen bland de sämsta exemplaren som finns.

Skulle nog säga att det fortfarande finns hundratusentals konton som gått från gamla "Prime" som krävde ett antal timmar och vinster för att bli betald, sen vidare till "betalt" konto i CS2.

Permalänk

Old school RuneScape bannar i snitt 67000 bottar per vecka... året om. 😬

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

Måste fråga, varför är Boosting inte tillåtet?
känns som att om personen som får hjälp hamnar på en nivå de inte kan spela bra på, sen "rankas" ner till nivån de borde vara på.
jag spelar inte competitive eller något, och inte dessa typer av spel alls, så har ingen riktig koll på vad det borde påverka och inte.

Som andra sagt. Det är inte 1vs1 spel. Det är lagspel, så för att boosta någon snabbt behöver man vinna. Detta gör att motståndarna får en nästintill omöjlig match, motsatsen till vad automatisk matchmaking försöker åstadkomma. Om man jämför med en fuskare så kan det i vissa spel (såsom Dota) vara en större skillnad att möta en booster än en fuskare.

Som också sagt så kommer personen upp till en högre rank där den sannolikt inte är duktig nog och försvinner ner igen. Vilket igen ger dåliga matcher för andra spelare.

Om syftet är att varje match ska vara intressant och någorlunda jämn så motverkar boosters det. Ett exempel skulle kunna vara skolidrotten när man ska välja ut ett lag för basket. Fast man har 1 NBA spelare där och 9 normala högstadieelever, alla spelar seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Så om jag har en mycket högre ranking än en kompis jag vill ska joina ett spel med mig, så går det inte?

Nej inte i dom flesta spel med en comp ladder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Nej inte i dom flesta spel med en comp ladder.

Fast det gäller väl bara rankat (i dom spel som har sådant)? I "casual" läge brukar ju matchmakingen i dom flsta spel vara synnerligen godtycklig (kanske just för att folk joinar med sämre kompisar).

Permalänk
Medlem

Rent skitsnack! Dom bryr sig inte om fuskare i COD. Dom låter dom härja fritt för dom drar in pengar på Season passes osv.

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Medlem

Lite off topic, men hur är det i CoD Cold War numera, har de minskat något med fuskare där senaste ~2 åren? Slutade spela det när det mer eller mindre var en garanti att spela med/mot fuskare i varje match. Gillade annars det spelet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

bra initiativ, jävla bra spel i övrigt

Permalänk
Medlem

Sjukt många fuskare så sorgligt.