Permalänk
Medlem

''Blackout build'' men vill ha rgb? xD

Tja!

Har pillat lite med datorn och börjar känna att jag är så gott som klar nu.
Lägger upp ett par något osammanhängande bilder på utbytet av bakfläkt + Contact frame.

Jag besitter också beslutsångest av rang och har hakat upp mig på SFF nu i efterhand.
Därför sitter det ett mITX mobo + ett grafikkort urt ProArt serien IFALL jag vill downsizea......

Hela upplägget har egentligen baserats på Mr.Matt Lee som visade upp ett trevligt bygge i FD North, mörkt bygge med Proart GPU.

Kort och gott så gjorde jag i princip ett likadant bygge, dock har jag valt att köra på luftkylning hela vägen istället för en AIO till CPU eller custom loop.

Trots att jag alltid föredrar mörka byggen eller stål/silvriga utan vitt så sitter jag nu här med färdig burk och känner att jag vill peta in en RGB-slinga haha..
Glaset är mycket mörkt på FD North, och eftersom burken står på skrivbordet vill jag ändå kunna kika in ibland.

Ren djungel med RGB känner jag, och tar gärna emot tips!

Min tanke är varmvit eller väldigt varmvit/orange enbart för att binda ihop färgtemat och för att ha möjligheten att se in, 2500-2700K? För ''amber effekt'' eller mixtra med orange..?

Tyckte det blev ett sånt stilrent bygge och lite mer mognad, men p12an drar i mig.

Spec:

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
CPUKYL: BeQuiet Dark Rock 5 PRO
MOBO: Asus ROG STRIX B650E-I GAMING WIFI
RAM: Corsair Vengeance 2x16gb 6000mhz
M.2: Samsung 990 PRO 2tb
GPU: Asus ProArt RTX4080 Super 16gb
PSU: BeQuiet Straight Power 12 1500w Platinum
CASE: Fractal Design North TG Walnut

4x 120mm BeQuiet Silent Wings 4 PRO
2x 140mm BeQuiet Silent Wings 4 PRO

Besök galleriet här

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem

Det där ser jättebra ut och passar väl in i dina materialval, färger och stil hemma av det som syns. Lyssna nu på ålder och vishet och gå inte bananas med RGBn, det ser stilrent och snyggt ut som det är.

All for SFF dock. Blir spännande att se om du downsizar.

Permalänk
Medlem

Du kan köpa några kortarde led-lister som du "gömmer" i bygget bakom någon kant. Dessa brukar drivas med en SATA-kontakt och kopplas på moderkortets rgb-port.

Saknas RGB-port kan du ju kolla efter något kit där hubb ingår.

Corsair har ju sånna brickor (LC100) man kan fästa i chassit. Det kanske vore något. Jag vet inte hur ljusstarka de är men de borde kunna lysa upp ditt bygge på ett bra sätt.

Jag tycker väl att jag gick lite överstyr med mitt bygge men det blev rätt ok ändå även om jag är 40+ 🫠

Jag brukar köra enfärgat, just nu är det rött i hela bygget, tycker det känns rätt bra. Jag har en led-strip bakom skärmen med, den brukar vara på neutralt varmvit, när jag inte spelar.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av haikopaiko:

Du kan köpa några kortarde led-lister som du "gömmer" i bygget bakom någon kant. Dessa brukar drivas med en SATA-kontakt och kopplas på moderkortets rgb-port.

Saknas RGB-port kan du ju kolla efter något kit där hubb ingår.

Corsair har ju sånna brickor (LC100) man kan fästa i chassit. Det kanske vore något. Jag vet inte hur ljusstarka de är men de borde kunna lysa upp ditt bygge på ett bra sätt.

Jag tycker väl att jag gick lite överstyr med mitt bygge men det blev rätt ok ändå även om jag är 40+ 🫠<Uppladdad bildlänk>

Jag brukar köra enfärgat, just nu är det rött i hela bygget, tycker det känns rätt bra. Jag har en led-strip bakom skärmen med, den brukar vara på neutralt varmvit, när jag inte spelar.

Ser mysigt ut
Var och en till sitt så att säga, oavsett ålder!

Ledstrips med magnet som går att få undan som du säger är nog det jag tänkt mig isåfall..
Men känns som att det är lite utplockat när jag letar, finns en del på amazon men det är så rörigt med alla dessa tillvärkare osv som man inte vet om det är ren skit... EK skall ha några 40-50cm strips men som är slut överallt jag sett hittills iaf..
Asus verkar ha slutat med sina egna strips dom sålde en gång i tiden?

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Det där ser jättebra ut och passar väl in i dina materialval, färger och stil hemma av det som syns. Lyssna nu på ålder och vishet och gå inte bananas med RGBn, det ser stilrent och snyggt ut som det är.

All for SFF dock. Blir spännande att se om du downsizar.

Har ett Loque Ghost S1 hemma, får se om det kommer till användning i slutändan.
Men ett projekt kring lackering som kommer ske inom kort iaf.

Denna gång blir det en färgbomb med candyfärgen, ''Illusion Sour apple''
(möjligtvis en matt lila färg på insidan om ett Hulk-tema skulle bli relevant)

Sedan låter det vettigt som du skriver, men rebellen i mig vill putta in en vit led strip xD
Dom är lätta att ta bort som tur är om det skulle ''förstöra'' estetiken.

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem

@haikopaiko Har du några tips på vettiga strips så hojta!
Plattorna från corsair var inte riktigt min grej kände jag :/

Visa signatur

FULL COUNTER