Webhallen piffar upp butiken i Nordstan – firar med erbjudanden

Permalänk
Melding Plague

Webhallen piffar upp butiken i Nordstan – firar med erbjudanden

Både göteborgare och stockholmare har goda anledningar att bege sig till Webhallens butiker i augusti.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge oss tillbaka butiken i Linköping så kanske jag handlar på Webhallen igen.

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem

En butik i Stockholm! Vad bra, det fanns ju inte någon alls i Stockholm tidigare.... /s

Edit: ok, den ersätter en annan butik. I Stockholm. Kanske varit bättre om den nedstängda butiken i Stockholm ersatts med en annan butik någonannanstans än då Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Nordstan ligger i Göteborg, annars korrekt!

Och Ringvägen 115 ligger i Stockholm!

Edit: Ha. Snabb citering och replik!

Permalänk
Medlem

Är det stäng i Nordstan idag? Hade tänkt och åka och köpa en hårddisk, har några mil och vill ju inte komma till en byggarbetsplats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Och Ringvägen 115 ligger i Stockholm!

Edit: Ha. Snabb citering och replik!

Det går snabbt i hockey och när man inte läser artikeln

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av filbunke:

En butik i Stockholm! Vad bra, det fanns ju inte någon alls i Stockholm tidigare.... /s

Edit: ok, den ersätter en annan butik. I Stockholm. Kanske varit bättre om den nedstängda butiken i Stockholm ersatts med en annan butik någonannanstans än då Stockholm.

De har stängt ner minst en butik till i Stockholm, nämligen den i Liljeholmen som också är relativt nära. En butik som ersätter minst två alltså.

Permalänk
Medlem

Vad roligt, alltid kul och gå runt i butiker och titta på alla varor.

Titta och känna på varor innan man köper dom

Permalänk
Medlem

NetOnPlettHallen… jag ser inte tjusningen med att alla butiker är samma koncern och just webbis har just stängt ner massa butiker. Att de öppnar en ny är inte direkt något stort positivt i min bok

Permalänk
Skrivet av Lussarn:

Är det stäng i Nordstan idag? Hade tänkt och åka och köpa en hårddisk, har några mil och vill ju inte komma till en byggarbetsplats.

Det kan jag inte tro, var där häromdan. De hade flyttat om lite hyllor typ.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Skrivet av SLINKY95:

Vad roligt, alltid kul och gå runt i butiker och titta på alla varor.

Titta och känna på varor innan man köper dom

Håller med, samtidigt tycker jag att Webhallen har väldigt mycket bakom disk så impulsköpfaktorn i den butiken är rätt låg tyvärr. Men det kanske är bra?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Håller med, samtidigt tycker jag att Webhallen har väldigt mycket bakom disk så impulsköpfaktorn i den butiken är rätt låg tyvärr. Men det kanske är bra?

Det är faktiskt en nackdel just hos Webhallen, det borde dom implementera och tag ut mera produkter framför disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Det är faktiskt en nackdel just hos Webhallen, det borde dom implementera och tag ut mera produkter framför disken.

Det är som netonnets, fast på netonnet kan man se mer kartonger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiga:

Håller med.

Efter att de stängde ner butiken här så har jag börjat handla mer från Inet, NetOnNet etc. Tråkigt.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte är några erbjudande på AM5-moderkort...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Bra pris på tv's men orkar inte stå i kö för att köpa en tv.

edit: Jaha såg att erbjudanden för imorgon var gbg

Permalänk
Skrivet av MrShizzle:

Håller med.

Efter att de stängde ner butiken här så har jag börjat handla mer från Inet, NetOnNet etc. Tråkigt.

NetOnNet är ju också en del av Komplett-koncernen, liksom Webhallen numera. Så de får ju pengarna ändå. Det är lite tråkigt utan riktig konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parmesanbrödssoppa:

NetOnNet är ju också en del av Komplett-koncernen, liksom Webhallen numera. Så de får ju pengarna ändå. Det är lite tråkigt utan riktig konkurrens.

Håller med.

Vi har dock fortfarande NetOnNet här i Linköping så därav att det ibland kan bli något köp där, annars blir det mestadels Inet.
Verkligen tråkigt, besökte ofta butiken här i stan när jag skulle köpa något och alltid suveränt bemötande.

Permalänk

Har webbhallen haft en butik i Nordstan länge?

Mataffären har vakter stationerade pga alla stölder, hur funkar det med en elektronikbutik då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiga:

Ge oss tillbaka butiken i Malmö (tredje rikets största stad ändå ingen Webhallen längre) så kanske jag handlar på webhallen igen.
(Just to "hear-hear" med ditt sentiment där)
Lika väl att man beger sig till närmsta NetonNet eller "Power" eller kjell&Co för allt sånt man kan tänka sig köpa, än att beställa det på webhallen.se.. Hade Webhallen däremot haft gratis frakt inom hela Sverige så hade man kanske kunnat tänka sig handla hos webhallen igen..

Visa signatur

Detta kontot är så gammalt att det är numera 'myndigt' åldersvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parmesanbrödssoppa:

Well, hellre NetonNet, power och liknande än alternativen, vilket är Ebay, Amazon och liknande.

Visa signatur

Detta kontot är så gammalt att det är numera 'myndigt' åldersvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john2376:

Hade Webhallen däremot haft gratis frakt inom hela Sverige så hade man kanske kunnat tänka sig handla hos webhallen igen..

Nu är där lite krav men personligen så har jag alltid fri frakt.

Citat:

Fri frakt för medlemmar.
Som medlem hos oss har du alltid fri frakt på ett leveransalternativ och bättre priser på hemleverans vid köp över 500 kr (gäller privatkunder). Om du inte är inloggad medlem betalar du frakt upp till ett ordervärde på 500 kr, då du får ett fraktalternativ gratis (gäller ej hemleverans). Kostnad för övriga leveransalternativ ser du i kassan.

https://www.webhallen.com/se/info/9-Leveransvillkor

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av Mindboggle:

Har webbhallen haft en butik i Nordstan länge?

Mataffären har vakter stationerade pga alla stölder, hur funkar det med en elektronikbutik då?

Ett par år har de funnits där, de har dock funnits en våning ner tidigare (med den fantastiska Mario-entrén ). Gissar att hyllutbudet är väldigt uttänkt just med tanke på långfingrade personer.

Visa signatur

Permalänk
99:e percentilen

Folk hängde verkligen på låset, och när grindarna öppnades blev det som en minitjurrusning in mot butiken (~100 meter). Inte särskilt organiserat, utan vinstlotterna drogs av dem som sprang och såg till att vara först till nummerlappsmaskinen. Stackarna med höga nummerlappar lär bli kvar en bra stund till.

Goodiebagen var legit vinst: ritplatta, bra powerbank, Philips äkta trådlösa hörlurar, diverse små Lego-prylar, etc.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Folk hängde verkligen på låset, och när grindarna öppnades blev det som en minitjurrusning in mot butiken (~100 meter). Inte särskilt organiserat, utan vinstlotterna drogs av dem som sprang och såg till att vara först till nummerlappsmaskinen. Stackarna med höga nummerlappar lär bli kvar en bra stund till.

Goodiebagen var legit vinst: ritplatta, bra powerbank, Philips äkta trådlösa hörlurar, diverse små Lego-prylar, etc.

Det var mycket lugnare vid entrén på motsatt sida. Fattar inte varför så få ställde sig där, är ju mycket närmre till butiken på den sidan.

Hursom så var det ett riktigt pinsamt jippo. Folk knuffades, trängde sig före andra i kön, gnällde och bråkade vid kölappsskrivaren. Tog inte ens en minut innan någon hade sönder den. Ros till expediten som gick fram för att fixa den utan and blanda sig in i barnsligheterna.

Jag var kanske 10:e personen inne i butiken men jag vände och drog till slut för folk kan uppenbarligen inte bete sig vuxet på såna här event. Galet att folk bara tappar all form av skam och ryggrad på sånt här, ta det lugnt liksom 😅

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av VILE_LEVI:

Det var mycket lugnare vid entrén på motsatt sida. Fattar inte varför så få ställde sig där, är ju mycket närmre till butiken på den sidan.

De flesta har nog inte en tanke på att den finns – undertecknad inkluderad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av VILE_LEVI:

Hursom så var det ett riktigt pinsamt jippo. Folk knuffades, trängde sig före andra i kön, gnällde och bråkade vid kölappsskrivaren. Tog inte ens en minut innan någon hade sönder den. Ros till expediten som gick fram för att fixa den utan and blanda sig in i barnsligheterna.

Jag var kanske 10:e personen inne i butiken men jag vände och drog till slut för folk kan uppenbarligen inte bete sig vuxet på såna här event. Galet att folk bara tappar all form av skam och ryggrad på sånt här, ta det lugnt liksom 😅

Ja, detta blev något av en soppa. Hur man inte kunde ha organiserat det bättre begriper jag inte. Jag gick korkat nog förbi en av entréerna där det då inte var någon kö alls initialt och ställde mig istället i kön på bilden ovan, då jag i min enfald tänkte att man säkert hade styrt upp detta på något sätt. När alla sedan inser att de öppnar från alla håll samtidigt blir det ju smått kaos och folk börjar tränga sig. Hade det varit en kö hade såklart folk varit mer benägna att respektera ordningen och vänta på sin tur, men nu blev resultatet istället att alla kände sig omkörda av alla.

Nåja, goodiebagen hade väl mest varit en bonus och innehöll inget jag egentligen hade något behov av. Blev mest upprörd över att jag gick miste om den av principskäl! Men fick till sist ett bra pris på en laptop iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av [DC]Maverick:

Ja, detta blev något av en soppa. Hur man inte kunde ha organiserat det bättre begriper jag inte. Jag gick korkat nog förbi en av entréerna där det då inte var någon kö alls initialt och ställde mig istället i kön på bilden ovan, då jag i min enfald tänkte att man säkert hade styrt upp detta på något sätt. När alla sedan inser att de öppnar från alla håll samtidigt blir det ju smått kaos och folk börjar tränga sig. Hade det varit en kö hade såklart folk varit mer benägna att respektera ordningen och vänta på sin tur, men nu blev resultatet istället att alla kände sig omkörda av alla.

Nåja, goodiebagen hade väl mest varit en bonus och innehöll inget jag egentligen hade något behov av. Blev mest upprörd över att jag gick miste om den av principskäl! Men fick till sist ett bra pris på en laptop iaf!

De hade väl kunnat dela ut nummerlapparna utanför entrén till köpcentret istället? Galet att det ska bli så dåligt så ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av john2376:

Ge oss tillbaka butiken i Malmö (tredje rikets största stad ändå ingen Webhallen längre) så kanske jag handlar på webhallen igen.
(Just to "hear-hear" med ditt sentiment där)
Lika väl att man beger sig till närmsta NetonNet eller "Power" eller kjell&Co för allt sånt man kan tänka sig köpa, än att beställa det på webhallen.se.. Hade Webhallen däremot haft gratis frakt inom hela Sverige så hade man kanske kunnat tänka sig handla hos webhallen igen..

Är/(Var?) Malmö verkligen Tredje rikets största stad?

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LupX:

Är/(Var?) Malmö verkligen Tredje rikets största stad?

Ja

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux