8BitDo Ultimate 2C - Hall Effect på triggers och analoga styrspakar
8BitDo Ultimate 2C - Hall Effect på triggers och analoga styrspakar
Såg på Inet att Ultimate 2C ska lanseras 30 september. När såg att det var Hall Effect sensorer
både på triggers och styrspakar blev jag riktigt hajpad. De skitkontrollerna Xbox och PS säljer för
premium priser har i många år nästan gjort mig heligt upprörd, alla PS4 kontroller jag haft har gått
sönder på bara något år med fruktansvärd stick drift. Det var så illa att de dåliga kontrollerna är en
av anledning till att inte skaffade någon av de nya konsolerna ännu, vägrar spendera premium pengar
på dålig kvalitet.
Det kanske går att rädda kontroller med stick drift genom att använda någon form av elektronikrengörings-sprej
WD40, inte testat. Det enda har testat var att försöka plocka bort potentiometer och rengöra men gjorde sönder
fästet så det gick inte att få på den igen.
Ultimate 2C verkar ha potential att bli en av de bästa kontrollerna till modern utrustning, jag kommer koppla
till Nvidia Shield pro 2019 trådat med Vigembus och köra Sunshine/Moonlight mellan dator och TV. Priset ser också riktigt lovande
ut, 350kr för trådlösa och 250kr för den trådade kontrollen. Men efter att kollat runt På Youtube och Reddit så
talas det mycket om tveksam kinesisk kvalitet på de budgetvänliga lite mindre märkena, framförallt nämns Gamesir
ha eller haft betydande problem med att få Hall Effect sensorerna att fungera som de ska.
Vad tror ni om Ultimate C2, är det ett givet köp, kan det bli en av världens bästa handkontroll, vad är era
erfarenheter? Såg några skrev att föregångaren fick problem med triggers men nu när de också får Hall Effect
så verkar det mer lovande.