Efter appfiaskot: Sonos delar Trello-tavla med användarna

Permalänk
Melding Plague

Efter appfiaskot: Sonos delar Trello-tavla med användarna

Sonos satsar på transparens i sitt arbete med att förbättra appen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen, men vad försöker han bevisa med detta?, Att dom använder Trello? Bilderna säger ungefär ingenting

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

Jag är ledsen, men vad försöker han bevisa med detta?, Att dom använder Trello? Bilderna säger ungefär ingenting

"Bevisa" vet jag inte, men jag antar att tanken är att ha transparens gentemot kunder gällande vilka saker de jobbar med och vad det görs för framsteg över tid?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DwarF:

Jag är ledsen, men vad försöker han bevisa med detta?, Att dom använder Trello? Bilderna säger ungefär ingenting

Det är inte bara skärmdumpar, det är en länk till deras interna Trello. Tanken är att allmänheten ska kunna få ett fönster in i vad som är på gång.

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra sätt att vinna tillbaka förtroendet och kanalisera missnöjet - istället för att alla ska bomba dem i appstore-reviews

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Problemet är väl ändå att sonos valde att släppa en ny app som är bra mycket sämre än den gamla?

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Vad är risken med en rollback? Bricka alla hörlurar (sonos ace) som lanserades i samband med nya appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Vad är risken med en rollback? Bricka alla hörlurar (sonos ace) som lanserades i samband med nya appen?

Alla högtalare rullar på ny firmware och att rulla tillbaka till gammal app skulle nu skapa ännu mer problem.

https://appleinsider.com/articles/24/08/21/sonos-ceo-insists-...

Permalänk
Medlem

Problemet.. som är helt självförvållat är som jag förstår det inte att rulla tillbaka till gamla appen, utan att den nya firmware inte går att rulla tillbaka och då kunna använda den gamla appen. Så en gång uppdaterat alltid uppdaterat.
Vilket inte är speciellt kundvänligt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Det är inte bara skärmdumpar, det är en länk till deras interna Trello. Tanken är att allmänheten ska kunna få ett fönster in i vad som är på gång.

Det är inte deras interna Trello-board som dem har gjort publik. Dem har skapat en ny Trello-board vars enda syfte är att visa några övergripande tasks för allmänheten.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför man inte kan ta den gamla firmwaren och ge den ett nytt högre nummer. Så har man helt plötsligt löst det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Problemet.. som är helt självförvållat är som jag förstår det inte att rulla tillbaka till gamla appen, utan att den nya firmware inte går att rulla tillbaka och då kunna använda den gamla appen. Så en gång uppdaterat alltid uppdaterat.
Vilket inte är speciellt kundvänligt.

Går klart att lösa men kräver att kunder får nedgradera firmware och sedan byta till den gamla appen. Bara sonos som envisas med att man inte kan nedgradera firmware vilket är sjukt drygt med deras produkter.

Uppgraderade appen på en enhet för 5-6 år sedan och då krävde den en ny firmware (detta var innan det fanns s1 och s2) - installerade nya firmwaren och då slutade alla gamla appar fungera på andra enheter så jag var tvungen att uppgradera dem också.
Problemet var bara att en gammal ipad som jag endast använde för att kontrollera sonos inte stödde den ios versionen som nya sonos appen krävde - så det sket sig.
Naturligtvis ingen ny funktionalitet som jag använde så nu uppgraderar jag ALDRIG sonos.
FU sonos.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Tycker enbart att det här känns ännu mer desperat och inger inget förtroende för Sonos. Hur ett företag kan köra så totalt i diket är obegripligt. Till Sonos försvar så är det inte helt enkelt att skapa ett system som funkar klockrent i alla miljöer, med alla tänkbara usla trådlösa nätverk mm. Sedan har ju Sonos gjor det extra krångligt genom att supporta alla tänkbara ljudkällor, strömma lokalt via dlna och via en mängd externa strömningstjänster mm. För mig fungerar det i allafall hyffsat. T.ex. fungerar min soundbar med bakre IKEA högtalare helt perfekt. Strular aldrig. Däremot är det inte lika kul att försöka få igång musik via Spotify. Mitt största problem är att Apple har blockerat så att man inte kan använda telefonens volymknappar för att styra Sonos volym, men det var väl Google som satte stopp för det om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Främsta anledningen till att jag skrockat åt deras popularitet är just beroendet mellan hårdvaran och molntjänsten.
Laborera med lite billiga enkortsdatorer och billiga förstärkare / högtalare från blocket / marketplace istället!

https://music-assistant.io/

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av menellerhur:

Det är inte deras interna Trello-board som dem har gjort publik. Dem har skapat en ny Trello-board vars enda syfte är att visa några övergripande tasks för allmänheten.

Japp! EN person som skapat och flytta lappar den 29:e augusti gör hela tilltaget rent ut sagt pinsamt. Varför ens göra något sådant här dumt? Det gör ju bara att det ser ÄN MER oseriöst och tandlöst ut... Suuuck...

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit är inte längre bra, alls. Undvik.

Permalänk
Medlem

Jag kör med blandat nya och gamla högtalare så jag kör fortfarande S1 hemma.
Det enda jag kör S2 på är move, den har jag bara med till landet för blåtand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Främsta anledningen till att jag skrockat åt deras popularitet är just beroendet mellan hårdvaran och molntjänsten.
Laborera med lite billiga enkortsdatorer och billiga förstärkare / högtalare från blocket / marketplace istället!

https://music-assistant.io/

Majoriteten vill bara ha nåt som funkar, de vill inte labba alls.

Skrivet av KroesusSork:

Japp! EN person som skapat och flytta lappar den 29:e augusti gör hela tilltaget rent ut sagt pinsamt. Varför ens göra något sådant här dumt? Det gör ju bara att det ser ÄN MER oseriöst och tandlöst ut... Suuuck...

Det spelar väl ingen roll hur många personer som flyttar lappar. Nu kommer kunderna kunna följa utvecklingen i nästan realtid.

Permalänk
Skrivet av CrazyDriver:

. Mitt största problem är att Apple har blockerat så att man inte kan använda telefonens volymknappar för att styra Sonos volym, men det var väl Google som satte stopp för det om jag minns rätt.

Är inte det mer ett Apple problem att dom inte vill vare sig öppna upp den funktionaliteten i iOs5 mot Sonos alternativt vägrar betala Sonos för den funktionen?

Saken med Google var väl att Sonos hade/har ett sånt där amerikanskt låtsas Patent på att reglera volymen på flera högtalare i en grupp och styra det via volymknappen eller liknande.

Kör allt streamat via HEOS numera, väldigt mycket smidigare och stor valfrihet med hårdvara.

Permalänk
Medlem

Kan man inte bara fixa appjäveln

Permalänk

Det är för sent, sonos.
Jag kommer sälja av de högtalarna jag har och aldrig mer köpa något sonos-märkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Problemet.. som är helt självförvållat är som jag förstår det inte att rulla tillbaka till gamla appen, utan att den nya firmware inte går att rulla tillbaka och då kunna använda den gamla appen. Så en gång uppdaterat alltid uppdaterat.
Vilket inte är speciellt kundvänligt.

Vilket är BS från dersa sida. Jag installerade bara gamla appen och det fungerar helt utmärkt.