Någon datadriven (PC) audiophil?

Permalänk

Någon datadriven (PC) audiophil?

Jag har en evig och orationell önskan om det perfekta ljudet, trots att jag är hörselskadad.
(med det sagt hoppas jag alla anti-hifi:are håller sig borta)

Allt handlar om ljudet i hörlurarna, det är där jag känner mig vilse, även om jag gillar ljudet i min rigg. (Desktophögtalarna är inte problemet)
Jag har Creative Sound BlasterX G6 kopplade till mina DJ-lurar (Pioneer HDJ-X10). Nu börjas det..
Creative har sin programvara: Sound Blaster Command
..sen använder jag programvaran Dolby Access för att "få" Atmos

Jag har länge kört "profiler" i Creatives app, men har nu börjat laborera med "direct mode".

Jag vill gärna ha omslutande ljud a la Atmos, speciellt när jag spelar spel. Kan en annan hörlursförstärkare förenkla allt?

Nån i liknande sits?

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Jag har en evig och orationell önskan om det perfekta ljudet, trots att jag är hörselskadad.
(med det sagt hoppas jag alla anti-hifi:are håller sig borta)

Allt handlar om ljudet i hörlurarna, det är där jag känner mig vilse, även om jag gillar ljudet i min rigg. (Desktophögtalarna är inte problemet)
Jag har Creative Sound BlasterX G6 kopplade till mina DJ-lurar (Pioneer HDJ-X10). Nu börjas det..
Creative har sin programvara: Sound Blaster Command
..sen använder jag programvaran Dolby Access för att "få" Atmos

Jag har länge kört "profiler" i Creatives app, men har nu börjat laborera med "direct mode".

Jag vill gärna ha omslutande ljud a la Atmos, speciellt när jag spelar spel. Kan en annan hörlursförstärkare förenkla allt?

Nån i liknande sits?

En hörlursförstärkare är vad den heter och du behöver nått annat, hembiodekodrar kan ha funktioner för hörlurssurround via hårdvara men då behöver ju även spelat ha stöd för det så att dekodern kan få en signal att jobba med.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.