Gigabyte GA-AB350M-Gaming 3 uppdatera bios

Permalänk
Medlem

Kommer in i BIOS nu med M2 disken problemet är nu hamnar jag i en automatic repair loop istället när jag försöker starta datorn. Men kommer in i bios

Permalänk

Troligen nån inställning för boot som har ändrat sig, UEFI - Legacy, CSM, secure boot, TPM eller liknade.
Kolla hur inställningarna är nu och vet du om du har ändrat något av dom? Vad har du för Windows? 10 eller 11?
Det borde vara åtminstone UEFI och inte legacy.
11 kräver TPM och secure boot. Testa och ändra nån av dom och se om det fungerar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, Gigabyte B550I Aorus PRO AX, Powercolor RX 6700 XT Fighter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nossebrofredrik:

Troligen nån inställning för boot som har ändrat sig, UEFI - Legacy, CSM, secure boot, TPM eller liknade.
Kolla hur inställningarna är nu och vet du om du har ändrat något av dom? Vad har du för Windows? 10 eller 11?
Det borde vara åtminstone UEFI och inte legacy.
11 kräver TPM och secure boot. Testa och ändra nån av dom och se om det fungerar.

Windows 10. Nä funkar ej heller testa allt du skrev. Jag kan inte ens få igång Windows installation från usb sticka

Permalänk
Medlem

Grannen skickade upp en laptop i hissen så ladda jag ner f25(som han jag köpte datorn av sa att han alltid kört på) och stoppade in på usb och flasha. Nu funkar allt helt perfekt igen!

Nu ska jag gamea så fingrarna blöder och aldrig röra bios igen. Stort tack alla som försökt hjälpa till!