Modem dör vid start av stationär dator

Permalänk

Modem dör vid start av stationär dator

Hej,

Har nyligen installerat 3st Deco m4r i huset för att få bättre wifi täckning. De är anslutna trådlöst. Inte haft några problem sedan installationen.
Från en slav har jag nu dragit kabel till min äldre speldator som inte har wifi. Funkar bra i 5min till 5timmar. Ofta så ”dör” fiber modemet. Eller rättare sagt så slocknar WAN dioden och internet försvinner helt.
Kopplar jag ur strömmen i 10 min funkar allt igen. Ibland 5min ibland tills jag stänger av datorn och startar den igen.
Modem Dkt Comega.

Någon som har en idé?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kalleman1:

Hej,

Har nyligen installerat 3st Deco m4r i huset för att få bättre wifi täckning. De är anslutna trådlöst. Inte haft några problem sedan installationen.
Från en slav har jag nu dragit kabel till min äldre speldator som inte har wifi. Funkar bra i 5min till 5timmar. Ofta så ”dör” fiber modemet. Eller rättare sagt så slocknar WAN dioden och internet försvinner helt.
Kopplar jag ur strömmen i 10 min funkar allt igen. Ibland 5min ibland tills jag stänger av datorn och startar den igen.
Modem Dkt Comega.

Någon som har en idé?

Dkt Comega är ett fabrikat och inte en modell så skriv ut modell.
Man har inte heller modem för fiber så burken är nått annat, om det är en tjänstefördelare så är det bara att koppla in meshsystemet men är det nått som innehåller en router blir det felkopplat om den inte bryggas så skriv ut exakt modell.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Dkt Comega är ett fabrikat och inte en modell så skriv ut modell.
Man har inte heller modem för fiber så burken är nått annat, om det är en tjänstefördelare så är det bara att koppla in meshsystemet men är det nått som innehåller en router blir det felkopplat om den inte bryggas så skriv ut exakt modell.

Hej,

Det står Item: 79742 på burken också.