webbkamera, bildinställningar sparas inte?

Permalänk

webbkamera, bildinställningar sparas inte?

har skaffat en webbkamera.

kameran saknar eget program så jag har laddat ner några program där man kan justera bildinställningar.

justeringen fungerar fram tills att man stänger ned och öppnar kamera appen i windows.

varför återgår inte bildinställningarna till mina justerade värden?

kan ni rekommendera ett program som fungerar och sparar värdena permanent?

eller är man tvungen att skaffa en kamera som har ett eget program som sparar inställningar på firmware nivå?

Permalänk

Har för mig att oftast så får i ställningarna sparas i varje program så vill du t.ex. ändra focus eller zoom eller whatever är det i programmet du tänker använda kameran du ska göra justeringarna för just det programmet.

Långt ifrån alla webcams har inbyggd lagring där inställningar sparas på kameran utan iaf de billiga under säg 500-1000:- nånstans förlitar sig ofta på att kamerainställningarna sparas i programmet man tänkt använda den till.

Vilken webkamera är det du har?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Har för mig att oftast så får i ställningarna sparas i varje program så vill du t.ex. ändra focus eller zoom eller whatever är det i programmet du tänker använda kameran du ska göra justeringarna för just det programmet.

Långt ifrån alla webcams har inbyggd lagring där inställningar sparas på kameran utan iaf de billiga under säg 500-1000:- nånstans förlitar sig ofta på att kamerainställningarna sparas i programmet man tänkt använda den till.

Vilken webkamera är det du har?

Trust Taxon
https://www.amazon.se/dp/B0BSNXC6BP/ref=asc_df_B0BSNXC6BP/?ta...

om jag skaffar en logitech webbkamera som stödjer deras g-hub app och justerar bildinställningar där,
då kommer väl bildinställningarna appliceras automatiskt på tex teams videomöte?

Permalänk
Skrivet av internet946:

Trust Taxon
https://www.amazon.se/dp/B0BSNXC6BP/ref=asc_df_B0BSNXC6BP/?ta...

om jag skaffar en logitech webbkamera som stödjer deras g-hub app och justerar bildinställningar där,
då kommer väl bildinställningarna appliceras automatiskt på tex teams videomöte?

Pass. Ingen erfarenhet av något nyare än gamla c270 som inte äns går köra med i g-hub utan får köra deras gamla mjukvara.

Men den får jag iaf ställa in kameran i det program man tänker använda den har jag för mig men samtidigt kosta den 200:- eller nått för 20 år sen...

Visa signatur

Permalänk

har en ny logitech kamera som är kopplad till logitech g-hub där man kan justera bildinställningar.

samma problem här, när man öppnar kamera appen på windows appliceras inte g-hub bildinställningar.

är det något jag missar här?

Permalänk
Skrivet av internet946:

har en ny logitech kamera som är kopplad till logitech g-hub där man kan justera bildinställningar.

samma problem här, när man öppnar kamera appen på windows appliceras inte g-hub bildinställningar.

är det något jag missar här?

Troligen vill inte teams prata med externa program har ingen aning.

Har du provat att göra dina kamerainställningar i teams om det finns några?

Aldrig använt teams i större utsträckning och speciellt inte med webcam.
Vet att det finns kameror märkta med typ teams compadable men vad det innebär har ja ingen koll på och vad skillnaderna är mot en utan märkningen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Troligen vill inte teams prata med externa program har ingen aning.

Har du provat att göra dina kamerainställningar i teams om det finns några?

Aldrig använt teams i större utsträckning och speciellt inte med webcam.
Vet att det finns kameror märkta med typ teams compadable men vad det innebär har ja ingen koll på och vad skillnaderna är mot en utan märkningen.

Det fungerar med teams och andra appar men inte automatiskt.

Permalänk

av någon konstig anledning, bråkar Windows kamera appen med g-hub-bildinställningar.

mina bildjusteringar fungerar automatiskt/direkt i teams videosamtal om jag inte öppnar Windows kamera appen efter att jag har tillämpat mina g-hub-inställningar.

problemet är alltså Windows kamera appen som återställer/bråkar med kamerans egen app.