Kablar till OCZ modstream 700W?

Permalänk
Medlem

Kablar till OCZ modstream 700W?

Någon som vet vart man kan få tag på kablar till ett gammalt nätagg? Nätaggregatet funkar men har ingen pcie till gpu :/

Jag hitta på amazon som skulle passa alla ocz nätagg men den startar inte när den är inkopplad- kollade pinsen och det verkar inte vara rätt layout alls.

Jag har massa Corsair kablar, kan jag ändra layouten att matcha PSUn på något sätt? Är inte rädd att paja någon kabel har ca 10st att prova med 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Någon som vet vart man kan få tag på kablar till ett gammalt nätagg? Nätaggregatet funkar men har ingen pcie till gpu :/

Jag hitta på amazon som skulle passa alla ocz nätagg men den startar inte när den är inkopplad- kollade pinsen och det verkar inte vara rätt layout alls.

Jag har massa Corsair kablar, kan jag ändra layouten att matcha PSUn på något sätt? Är inte rädd att paja någon kabel har ca 10st att prova med 😅

Om du gör fel är det ju först och främst inte kabeln som går sönder under hårdvaran den är inkopplad till Köp ett nytt nätaggregat och slarva inte bort delarna är mitt råd.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Xtia xProto-L
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo
Motherboard: Asus ROG Strix X570-i Cooler: AC NeXXos 1080mm
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Hedersmedlem

Frågan är ju också om det verkligen är värt att försöka rädda ett så gammalt nätagg? Modellen verkar ha funnits för 14 år sedan om det är "ModXStream Pro 700 W" det gäller, någon mer exakt modell hittar jag inte.
Vet att jag hade ett OCZ Modstream typ 2004 också utifall det är ännu äldre än 14 år...

Det har hänt en del i nätagg sedan dess, så ett modernt agg är sannolikt klart bättre, och minskar också risken att det dör och skadar komponenterna som det är kopplat till.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Om du gör fel är det ju först och främst inte kabeln som går sönder under hårdvaran den är inkopplad till Köp ett nytt nätaggregat och slarva inte bort delarna är mitt råd.

Är inte orolig för det direkt, detta är mest kul att meka/få det att funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Frågan är ju också om det verkligen är värt att försöka rädda ett så gammalt nätagg? Modellen verkar ha funnits för 14 år sedan om det är "ModXStream Pro 700 W" det gäller, någon mer exakt modell hittar jag inte.
Vet att jag hade ett OCZ Modstream typ 2004 också utifall det är ännu äldre än 14 år...

Det har hänt en del i nätagg sedan dess, så ett modernt agg är sannolikt klart bättre, och minskar också risken att det dör och skadar komponenterna som det är kopplat till.

Handlar inte om ett nytt bygge haha utan bara vill få det att funka, har gammal junk hårdvara att testa med så ingen fara om något pajar

Permalänk
Hedersmedlem

Vill du verkligen mecka så kan det gå att flytta runt pinnarna så länge som du har kontakter som fysiskt passar i nätagget (och har en 6-pin/8-pin PCIe på andra änden).

Du behöver en multimeter dock, så att du kan lista ut vilka pins som är 12 V och vilka som är jord.
Sen kan du mäta dig fram (t ex med multimetern ställd på motstånd och nätagget HELT urkopplat från allt) med PCIe-kabeln i och t ex en molex där du vet att du har 12 V och jord.

Sen är det bara att koppla om dem så att du får denna pinout in i grafikkortet:
https://www.dell.com/community/assets/community/687062f5-603c...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Skulle säga släng agget. De var byggda med urusel kvalitet redan från början och såhär 14år senare bli inte förvånad om det lämnar in som ett gigabyte agg med blixtar och dunder.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows